Astra G, mikä kolisee.
Astra G, mikä kolisee.
Missähän mahtaa olla vikaa kun jokin kolisee auton käydessä paikallaan ja kun kytkin on pohjassa ääni lakkaa.. Äänen huomaa varsinkin kylmänä. Onko muilla esiintyny vastaavaa? Ja auto on -98 Astra G diesel...
- lotuszafira
- 'Admiral'

Re: Astra G, mikä kolisee.
mikko_kau kirjoitti:Missähän mahtaa olla vikaa kun jokin kolisee auton käydessä paikallaan ja kun kytkin on pohjassa ääni lakkaa.. Äänen huomaa varsinkin kylmänä. Onko muilla esiintyny vastaavaa? Ja auto on -98 Astra G diesel...
Itellä näyttää alavesiletkuhässäkän kannatin joskus paukuttavan moottoria vasten, sillä kiinnitysruuvi on joko tärissyt irti tai sitten pumppuremppapaja on jättänyt sen pois....
Alla linkki kuvaan. Kannatin on aikalailla kuvan keskellä ja piirsin jonkinlaisen punaisen viivan sen ympärille (ei kyllä paljon erotu) mutta kannatin on kiiltävä osa noin siis kuvan keskellä.
Tietääskähän joku Guru mikä on ruuvin kierre, onko meetrinen vai jokin Withfortin harhakierre???
http://www.aijaa.com/v.php?i=1403746.jpg
- lotuszafira
- 'Admiral'

no voihan helvata aijaa.com näyttää olevan kaatunut tms.Juho M-P kirjoitti:Metrisiä ne kaikki eurokierteet on. Kuva ei aukea, joten satavarma en oo mikä osa on kyseessä.
tässä uusi yrite linkkiin toiselle kuvapalvelimelle...
http://www.munkuvat.org/kuvat/59052.jpeg
Niin se korvake pitäisi olla kiinni ruuvilla siinä moottorissa.
Kuvan alareunassa mutten näkyy akun kiinnikkeen kiinnityssiipimutteri. Tein virityksen kun kierreniitti suli irti siitä akkutelineen pohjasta, kun porailin irti katkennutta ruuvia. Näyttää kyllä vaan siipimutteri löystyvän ajan kanssa, pitää kokeilla vielä tähtiprikkaa..
Onko kolina kuulunut pidemmän ajan?
Minulla on melkein uudesta lähtien kolissut vm. 1999 2.0 DTL astra samalla tavalla ja myös hiljaisella nopeudella ajettaessa.
Takuuaikana sanoivat että ei aiheuta toimenpiteitä. Nyt ajettu 460000 km ja kolisee edelleen, mutta mikään paikka ei ole mennyt rikki. Lienee tämän mallin ominaisuus.
Luulen että ääni tule kytkinasetelmasta.
Minulla on melkein uudesta lähtien kolissut vm. 1999 2.0 DTL astra samalla tavalla ja myös hiljaisella nopeudella ajettaessa.
Takuuaikana sanoivat että ei aiheuta toimenpiteitä. Nyt ajettu 460000 km ja kolisee edelleen, mutta mikään paikka ei ole mennyt rikki. Lienee tämän mallin ominaisuus.
Luulen että ääni tule kytkinasetelmasta.