Tuo ajovalojen korkeuden säätö tuli kyllä Oopeleihinkin jo 80-luvun lopulla...
Mulla on tuossa -89 3000:sakin jo sähköinen säätö.
Pakollinen sitten -90- luvun puolestavälistä.
nii otteessa luki tasonsäätö.. ja taka apurungos on sellanen vipustysteemi.. eli jos junttaa ompun konttii 200kg kuormaa ni toi kääntää valoja ales päin...
telwin kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt että xenon-lähivaloilla pitää aina olla automaattinen korkeudensäätö.
Ei tarvitse.
Taitaa useammastakin xenonvalotopicista löytyä linkki AKE:n tiedotteeseen koskien noita vaatimuksia.Etsiköön ken jaksaa
Vasta tappelin kyseisestä asiasta katastuksesta ja joutuhan se inssi nöyrtymään että xenonien kanssa pitää olla automaattinen valojen säätö 10/2000 eteenpäin. Kun ei millään meinannut uskoa minua.
Laitetaas vielä kerran
Terve. Toiminnaltaan automaattinen valaisimien korkeudensäätölaite tulee olla kaasupurkausvalaisimin varustetussa 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa.
Tuomas Peltokangas
Tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus
Eli B-vectraan, B-omegaan ja G-Astraan voi laittaa Xenonit, kunhan auto on 9/2000 tai vanhempi ja
umpioissa on hyväksyntä lähivalo xenonille (DC). Lisäksi pitää olla vielä pesurit ja korkeussäätö sisältä.
_Ari.I_ kirjoitti:nii otteessa luki tasonsäätö.. ja taka apurungos on sellanen vipustysteemi.. eli jos junttaa ompun konttii 200kg kuormaa ni toi kääntää valoja ales päin...
Onko se valoja varten, vai onko kyseessä takajarrujen paineensäädin?
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
_Ari.I_ kirjoitti:nii otteessa luki tasonsäätö.. ja taka apurungos on sellanen vipustysteemi.. eli jos junttaa ompun konttii 200kg kuormaa ni toi kääntää valoja ales päin...
Onko se valoja varten, vai onko kyseessä takajarrujen paineensäädin?
kyl se ihan valoja säätää. ja mulla ei oo kapiinissa valojen säätörullaa
Jos auto on tyyppikatsastettu ennen 98, niin riittää manuaali säätö jos on otettu käyttöön ennen 1.10.2000. Jos on tyyppikatsastettu 98 tai jälkeen niin pitää olla automaattinen korkeudensäätö. Oma G Astrani on typ-97 ja otettu käyttöön ennen 1.10.2000 eli manuaali säätö riittää (tuo tyyppi kilpi löytyy ainakin astrassa apukuskin oven kun avaa).