Pari kysymystä Calibrasta
-
Mr.Carcass
- 'Agila'
Pari kysymystä Calibrasta
Olen tässä ostamassa kalikkaa käyttöautoksi ja tämän foorumin kautta olen jo löytänytkin melkein kaikki mitä tarvitsee tietää autosta. Mutta pari asiaa jäi vielä mielenpäälle.
1. Tuo mun vaimoke on 163cm pitkä niin saako kalikan penkin kuinka eteen, että ylettyy polkimiin? (Mun Trans Amissa penkki ei mene tarpeeksi eteen)
2. Mites talvella? Olen tässä yrittänyt bongailla kalikoita Oulussa ja yhtään kalikkaa ei ole näkynyt talvella. Kesälläkö niillä sitten ajellaan? Minun tarkotus olis tehdä kalikasta ympärivuotinen kulkuväline. Eli vinkkejä kalikan talvikäytöstä? Millaiset renkaat, lämpiääkö, miten ajo-ominaisuudet ym... kiitos.
1. Tuo mun vaimoke on 163cm pitkä niin saako kalikan penkin kuinka eteen, että ylettyy polkimiin? (Mun Trans Amissa penkki ei mene tarpeeksi eteen)
2. Mites talvella? Olen tässä yrittänyt bongailla kalikoita Oulussa ja yhtään kalikkaa ei ole näkynyt talvella. Kesälläkö niillä sitten ajellaan? Minun tarkotus olis tehdä kalikasta ympärivuotinen kulkuväline. Eli vinkkejä kalikan talvikäytöstä? Millaiset renkaat, lämpiääkö, miten ajo-ominaisuudet ym... kiitos.
Re: Pari kysymystä Calibrasta
Sehän ei ole muuta kun coupe vectra että ihan samanlailla sillä voi talvellakin ajaa.
Talviominaisuudet on ihan hyvät ja maavarakin riittää jos ei ole madallettu.
Huonoja puolia on sitte nuo huonot ajovalot että niitä joutuu melkeen parantelemaan joko laittomasti tai laillisesti. (mulla xenonsarja)
Ajo-ominaisuudet on hyvän jämäkät mutta jos ajaa kovin huonoja teitä niin mukavuus kärsii. Riippuu paljon renkaista.
Renkaina mulla on talvella 195/60 15 ja nuo tuntuu olevan ihan sopivat.
Muut kertokoon lisää kuskin mittojen alarajasta
Talviominaisuudet on ihan hyvät ja maavarakin riittää jos ei ole madallettu.
Huonoja puolia on sitte nuo huonot ajovalot että niitä joutuu melkeen parantelemaan joko laittomasti tai laillisesti. (mulla xenonsarja)
Ajo-ominaisuudet on hyvän jämäkät mutta jos ajaa kovin huonoja teitä niin mukavuus kärsii. Riippuu paljon renkaista.
Renkaina mulla on talvella 195/60 15 ja nuo tuntuu olevan ihan sopivat.
Muut kertokoon lisää kuskin mittojen alarajasta
Ehkä vielä joskus....
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Tuohon en oikein osaa mitään varmaa sanoa mutta penkin saa kohtuullisen hyvin eteen ja vielä nostettua/laskettua tarpeen mukaan. Vaimoke mukaan koeajoille niin siinähän sen saa samalla kokeiltua.Mr.Carcass kirjoitti:1. Tuo mun vaimoke on 163cm pitkä niin saako kalikan penkin kuinka eteen, että ylettyy polkimiin? (Mun Trans Amissa penkki ei mene tarpeeksi eteen)
Mulla tuo Calibra (X20XEV koneella) on (ikävä kylläMr.Carcass kirjoitti:2. Mites talvella? Olen tässä yrittänyt bongailla kalikoita Oulussa ja yhtään kalikkaa ei ole näkynyt talvella. Kesälläkö niillä sitten ajellaan? Minun tarkotus olis tehdä kalikasta ympärivuotinen kulkuväline. Eli vinkkejä kalikan talvikäytöstä? Millaiset renkaat, lämpiääkö, miten ajo-ominaisuudet ym... kiitos.
Jos ihan puhtaaksi käyttöpeliksi Calibraa halajaa niin suosittelisin melkeinpä tuollaista kasivenaista C20NE moottorista versiota. Varsin hyvä moottori ylläpidon ja huollon kannalta. Suurena plussana on se ettei haittaa vaikka remmi katkeaisi kun uuden voi pistää paikalleen ja jaon kohdilleen niin ajo jatkuu
Foorumilla on paljon sellaista asiaa Calibrasta jota ei välttämättä muista tässä ketjussa mainita, joten haun käyttö tämän lisäksi on suositeltavaa

- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
"kun hihna katkeaa"
Lopetetaan si jo noi jutut, ei se mihinkään katkea, kunhan muistaa huoltaakkin välillä.
Kyllähän tuo talvipelistä menee hienosti, ja lämpöäkin piisaa kun kone vaan lämpenee.
Valot on tosiaan onnettomat, mutta kyllä niillä kaupungissa pärjää.
Ja kyse kumminkin on "urheiluautosta" että melkein tuo c20xe on se minimi
Taino sama se minkä 2wd valitsee, vituttaa se kumminkin myöhemmin että jäi se 4x4 turbo valkkaamatta
Lopetetaan si jo noi jutut, ei se mihinkään katkea, kunhan muistaa huoltaakkin välillä.
Kyllähän tuo talvipelistä menee hienosti, ja lämpöäkin piisaa kun kone vaan lämpenee.
Taino sama se minkä 2wd valitsee, vituttaa se kumminkin myöhemmin että jäi se 4x4 turbo valkkaamatta
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Itsellä ei paljoa enempää pituutta ole ja hyvin riittää jalat polkimille astiMr.Carcass kirjoitti:1. Tuo mun vaimoke on 163cm pitkä niin saako kalikan penkin kuinka eteen, että ylettyy polkimiin?
Naisilla vielä tuppaa yleensä olemaan jalat pitemmät suhteessa pituuteen kuin miehillä, joten uskoisin että hyvin pystyy ajamaan.
Oma calikka on ympärivuotinen harraste/käyttöauto ja ihan yhtälailla tuolla talvella ajelee kuin millä tahansa muullakin pelillä.
Omassa talvikäyttöä ajatellen neliveto suuri plussa. Ei haittaa vaikka olisi paksumminkin sohjoa, niin vakaasti etenee.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Itse olen sen 168cm, ja penkki on aivan edessä.. tosin selkänoja melkoisen takana, itse tykkään istua aika alhaalla.. Mutta itse olen mielestäni kyllä aika minimi mittainen tuohon autoon.. Täytyyhän se jarru ja kytkin saada ihan pohjaan asti.. Toki tyynyjä yms voi käyttää selän takana jos ei yllä..
Oma calsu on ainakin lämmin, hiki tulee kesällä ja talvella.. Ei voi täysillä pitää, niin kuumaa tuntuu työntävän.. Tosin viileääkin saa puhaltamaan, ei siinä
Talvella kun on sopiva profiili ja sopivan kokoiset renkaat on ajo-ominaisuuden huipussaan. Kyllä käy ihan ympärivuotiseen ajoon tuo auto.. Itse ajoin yhden vuoden ensimmäisellä calsulla kesän ja talven, tällä toisella vain kesällä.. Mutta autoni onkin tontitettu ja laiteltu muutenkin..
Vakiota voin siis suositella ympärivuotiseen ajoon
Oma calsu on ainakin lämmin, hiki tulee kesällä ja talvella.. Ei voi täysillä pitää, niin kuumaa tuntuu työntävän.. Tosin viileääkin saa puhaltamaan, ei siinä
Talvella kun on sopiva profiili ja sopivan kokoiset renkaat on ajo-ominaisuuden huipussaan. Kyllä käy ihan ympärivuotiseen ajoon tuo auto.. Itse ajoin yhden vuoden ensimmäisellä calsulla kesän ja talven, tällä toisella vain kesällä.. Mutta autoni onkin tontitettu ja laiteltu muutenkin..
Vakiota voin siis suositella ympärivuotiseen ajoon
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Kyllä noita Calibroita on Oulussa liikenteessä talvella aika paljo 
Ja tuossa ei pahemmin Vectraan ole eroa sisältä ja kyllä tuollaki on hyvin pystynyt lyhyemmätkin ajamaan.
Talvipelinä ei varmasti eroa muista vastaavista autoista. Ja jos muijalles käyttikseski hankit, nii tuo c20ne motti on ainakin hyvä ja kestävä.
Ja tuossa ei pahemmin Vectraan ole eroa sisältä ja kyllä tuollaki on hyvin pystynyt lyhyemmätkin ajamaan.
Talvipelinä ei varmasti eroa muista vastaavista autoista. Ja jos muijalles käyttikseski hankit, nii tuo c20ne motti on ainakin hyvä ja kestävä.
- Motocoyote
- 'Diplomat'

1. Munki vaimo on 163 pitkä, ja ylettyy hyvin ajelemaan.Mr.Carcass kirjoitti:Olen tässä ostamassa kalikkaa käyttöautoksi ja tämän foorumin kautta olen jo löytänytkin melkein kaikki mitä tarvitsee tietää autosta. Mutta pari asiaa jäi vielä mielenpäälle.
2. Hyvin pystyy talvellakin ajeleen, ihan normaali auto se on... Jos kestävimmän/luotettavimman mahdollisen haluat niin 8v 2 litranen on paras.
-
c-cona 2.0i
- 'Admiral'

kaverilla hyppäs jako 3 hammasta "itekseen" 15tkm hihnan vaihon jälkeen 16v ekotökkijästä.. kaikki pakos venat uusix.. ite tehtiin työt paiti koneistukset konestamolla.. 500€... sillä saa 2-8 8v moottoria.. eli jos ei tykkää/osaa roplata ja ei halua seisottaa autoa jakopään takia yli 45 minuutiksi niin 8v... pärssi tykkää.. ja tuskin tää on sun rakas joka päivä kuitenkaan joutuu niide biimeri kuskien kiusattavaksi...Ooppelijanne kirjoitti:"kun hihna katkeaa"
huomioikaa muuten te "lyhyet" että kun penkki on iha alaasennossa... siis korkeuden säätö niin vaikka penkin siirtää ihan eteen niin se jää noin 8,75cm taemmas mitä korkeimmassa asennossa.. koska istuintyyny siirtyy pituissuunnassa korkeuden muuttuessa... toivottavasti kaikki ymmärsi... voin koittaa piirtää kuvan photo shopil jos jokuei ymmärtänyt
toi liikumis ero on hatusta mut 5-20cm se on
ei vauhti mutta se tyyli
ja jos on joskus a-vectraa ajanut niin samat säädöt ja etäisyydet on tuossa calibrassakin.
ainoa poikkeus on calibran viistompi tuulilasi ja ratin korkeuden säätö. jos penkki on edessä ja ylhäällä niin otsa on kiinni aurinkolipassa.
ainoa poikkeus on calibran viistompi tuulilasi ja ratin korkeuden säätö. jos penkki on edessä ja ylhäällä niin otsa on kiinni aurinkolipassa.
92 malli on sitten jo automaattikiristimellä. ei sekään mikään ihmeellinen keksintö ole.Joo mulla on tuo 8 venttiilinen (c20ne) ja ainakin -91 mallissa on vesipumppukiristeinen tuo jakohihna että todella yksinkertainen rakenteeltaan se jakopää.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Meillä emäntä on 158 pitkä, ja vieläkin sais Vectrassa penkkiä eteenpäin eli eiköhän lyhyemmällekin kaverille löydy sopiva ajoasento... Toki riippuu sitten käsien ja jalkojen pituuksista että löytyykö semmonen miellyttävä ajoasento.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Uudemmissa Calibroissa, joissa on ratissa airbag ei ole tuota ratin korkeuden säätöä. Mukavuuden kustannuksella siis turvallisuutta kohennettu.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-