B-Vectran ilmanotto
Ilmanputsarin edessä oleva iso kumiletku joka menee etumaskiin on muuten mitoitettu aikas perseelleen. Letku meni melkein putsarin päätyseinään asti! Sehän ei saanu happee, vaikka kuinka anto kenkää. Putki otettiin pois kokonaan ja voin sanoa, että testatkaa! Imuäänet kylläkin vähän kasvoi, mut sen letkun voi katkaista niin et sitä ei mene putsarin alle.
Alkoi ottaa kierroksia paljon herkemmin ja alavääntö kasvoi jonkun verran. Kiihdyttäessä huomasin suuremman eron. Itse olen tosi yllättynyt.
Alkoi ottaa kierroksia paljon herkemmin ja alavääntö kasvoi jonkun verran. Kiihdyttäessä huomasin suuremman eron. Itse olen tosi yllättynyt.
Siis ottaako teillä nyt ilman konehuoneen puolelta?
Onko kukaan testannut mitä merkitystä on sillä suppilon muotoisella putkella siellä putsarin yläpuolella? Se kuristaa putsarin jälkeen ilmanottoaukon ja on ahtaimmillaan n.45mm, jonka jälkeen laajenee n.65mm:iin. Näyttäisi lähtevän irti lähes itsestään, pikkuisen kun ruuvimeisselillä auttaa.
Onko kukaan testannut mitä merkitystä on sillä suppilon muotoisella putkella siellä putsarin yläpuolella? Se kuristaa putsarin jälkeen ilmanottoaukon ja on ahtaimmillaan n.45mm, jonka jälkeen laajenee n.65mm:iin. Näyttäisi lähtevän irti lähes itsestään, pikkuisen kun ruuvimeisselillä auttaa.
Joo, tuohan on pelkkä resonaattori, jolla pyritään poistamaan imuääniä. Nuo kaikki kun heittää pois, ja tilalle vapaavirtaus-suodattimen, niin johan kuuluu "imutusta" 
-Mikko
<font size=-1>[ This Message was edited by: MikkoV on 2003-05-27 20:29 ]</font>
-Mikko
<font size=-1>[ This Message was edited by: MikkoV on 2003-05-27 20:29 ]</font>
Testasinpa sitten itse tuota mainitsemani putsarin yläpuolisen putken (suppilon mallinen) poistoa. Samalla lyhensin myös sitä sisääntulevaa putkea.
Jotenkin vain tuntuu että kone hengittäisi paremmin ja potkua/vääntöä olisi enemmän. Onko sitten pelkkää tuntemusta...?
Ei löydy multa tommosia kuvan mukaisia putkenpätkiä. Taitaapi olla Vectr@ B:llä olla eri kone kuin mulla (2.0 16V)?
Jotenkin vain tuntuu että kone hengittäisi paremmin ja potkua/vääntöä olisi enemmän. Onko sitten pelkkää tuntemusta...?
Ei löydy multa tommosia kuvan mukaisia putkenpätkiä. Taitaapi olla Vectr@ B:llä olla eri kone kuin mulla (2.0 16V)?
-
vEctrA bEE
- 'Senator'