Mutta mutta. Auto pukkaa vikakoodia P0430 ja tarkoittaa että esikatalysaattorin teho heikentynyt. Irroitin alimmaiset lambdat ja putsailin ne paineilmalla ja puhdistin liittimet. Anturit ovat ihan uuden näköisiä eikä ne ollut edes nokeentuneita. Itse asiassa tuo etummainen anturi joka tuota koodia lykkää on uusittu 6kk sisään. Samalla irroitin alkuputket jotta pääsin kurkkaamaan putken reiästä esikatteja, ihan ehjältä ne näyttää?
Alla 2 ekaa kuvaa etummaisesta putkesta ja jälkimmäiset takimmaisesta:

Ekoissa kuvissa näkyy pari mustaa reiän näköistä kohtaa mutta ovat todella pieniä, tarkemmin katsottuna ne ei ole reikiä vaan tuo "metalliverkon" aloituskohdassa ns. saumakohtia(ymmärsikö joku
Merkkiliike haluaisi vaihtaa pakosarjan mutta sen hinta ei houkuta varsinkaan kun vanha _näyttäisi_ olevan ehjä. Onko joku siirtänyt noita alimmaisia lambdoja pääkatin taakse ja millä menestyksellä? Toisin sanoen pysyykö tuo pakokaasuhallinnan merkkivalo tällä modilla poissa?
Autolla on ajettu 170tkm ja se on juuri leimattu, päästöt ovat erinomaiset.
Hain auton liikkeestä perjantaina ja lauantaina pukkas heti tuota koodia. Pienen selvittelyn jälkeen edellinen omistaja oli käyttänyt 95 bensaa ja minä vedin tankin täyteen 98E:tä lauantaina jonka jälkeen valo syttyi melkein heti. Eikai tuo oktaani muutos noin paljon voi vaikuttaa? Valo on nollattu testerillä muutaman kerran mutta syttyy aina uudestaan 30-50km ajon jälkeen. Olen myös käyttänyt akunkenkiä pari kertaa irti noin tunnin ajan jotta boksi nollaisi itsensä, valo poistuu tälläkin metodilla hetkeksi.
Autoliike on valmis korvaamaan kuluista 2/3 osaa ja mulle jäisi näin 1/3 osa. Tietty vaihtoon menisi vain tuo etummainen sarja. Tuntuu vaan tyhmältä vaihtaa ehjän näköistä osaa?