Turbo Mantaan
-
kadett2.0i
- 'Senator'

voipa turbon asentaa ja eikä siihen tarvita lupia, jos dynolappu todistaa max teho 132hv @x,xx bar.
edit: niin joo voi suikkalakki vaatia jäähdytetyt levyt eteen, jopa sellaista kuultu että taakse joutuu laittamaan levyt kanssa+edessä jäähdytetyt
helpomalla pääsee kun hankiin sellaisen mantan jossa on jo turbo hyväksytty joskus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2003-07-02 01:53 ]</font>
edit: niin joo voi suikkalakki vaatia jäähdytetyt levyt eteen, jopa sellaista kuultu että taakse joutuu laittamaan levyt kanssa+edessä jäähdytetyt
helpomalla pääsee kun hankiin sellaisen mantan jossa on jo turbo hyväksytty joskus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2003-07-02 01:53 ]</font>
Ei se suikkalakki voi vaatia mitään sellaista mitä ei ole vertailumallissa. Alusta ja jarrut pitää muuttaa vastaamaan vertailumallia, eikä siihen ole suikkalakilla valtaa vaatia muita muutoksia.On 2003-07-02 01:48, Realsanta wrote:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

-
kadett2.0i
- 'Senator'

-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Kaverini (katsastusmies..!) näin totesi tuossa viimeksi kun asiasta oli puhetta, en tiedä onko kiinni katsastusmiehestä/ -asemasta vai onko joku pykälä juuri muuttunut... Ne varmaan arvaa mitä tollaiselle 0.2 ahdoille tehdään... Eli siis jos on jälkiasennettu (eli viripeli) niin siinä on kuulemma oltava noin 0.7-0.8bar ahdot TEHOMITTAUSPAPERISSA. Hyvä niille jolla on hyväksytty vähempi....

<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2003-07-03 17:49 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2003-07-03 17:49 ]</font>
Lakitekstin muutos täytyy todellakin olla kyseessä jos asia on niinkuin kaverisi on sanonut,sillä mitään konttori/suikkalakki kohtaisia määräyksiä ei ole olemassakaan virallisesti,vaan AKE on se joka määrää pelisäännöt.On 2003-07-03 17:48, 0500_Ascona wrote:
Kaverini (katsastusmies..!) näin totesi tuossa viimeksi kun asiasta oli puhetta, en tiedä onko kiinni katsastusmiehestä/ -asemasta vai onko joku pykälä juuri muuttunut...
En usko tuota, sillä tuo on ajatuksenakin kohtuu mahdoton. Mitään matalapainekoneita on tuommoisten sääntöjen jälkeen aika mahdoton tehdä.
Ja mihin direktiiviin nuo tehorajat perustuu saatikka sitten autojen muutosprosentit? Ei taida olla muualla käytössä kuin Suomen takapajulassa?
Kuka ottaa yhteyttä johonkin europarlamentaarikkoon niin ratkaistaan asiat EU-tuomioistuimessa:) Tämä Suomen pykäläviidakko, jota muutama virkamies mielivaltaisesti muokkaa on kyllä niin takapajuista hommaa...
Ja mihin direktiiviin nuo tehorajat perustuu saatikka sitten autojen muutosprosentit? Ei taida olla muualla käytössä kuin Suomen takapajulassa?
Kuka ottaa yhteyttä johonkin europarlamentaarikkoon niin ratkaistaan asiat EU-tuomioistuimessa:) Tämä Suomen pykäläviidakko, jota muutama virkamies mielivaltaisesti muokkaa on kyllä niin takapajuista hommaa...
joo suomen % ja tehoraja on perseestä jos autossa on helvetin hyvät jarrut ja alusta niin sekään ei auta 
esim. b-kopan manta/ascona vaikka eteen omega 3000 24v jarrut ja taakse omat 2-mäntä jarrut ohos niin % tulee 10-15 väliin.
ja mitenkä tuo vaarantaan tieliikennettä??
vaan ne katsastomat cherryt ja yms. romut (anteeksi nissanin käyttäjät)
esim. b-kopan manta/ascona vaikka eteen omega 3000 24v jarrut ja taakse omat 2-mäntä jarrut ohos niin % tulee 10-15 väliin.
ja mitenkä tuo vaarantaan tieliikennettä??
vaan ne katsastomat cherryt ja yms. romut (anteeksi nissanin käyttäjät)
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Siis tämähän koskee nimenomaan virivehkeitä ei esim. Transporteria (kaveri mainitsi tämän auton..) jossa tosiaan on matalapaineturbo. Mutta pointti on kuitenkin siinä että kannattaa käydä kysymässä konttorilta ennenkuin vie sinne 131hv Mantan jonka papereissa on 0.003barin ahdot.... Sama kaveri kertoi samaan hengenvetoon että voihan sytkää säätää vähän pieleen niin ei ole niin paljoa tehoa........

<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2003-07-04 02:55 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2003-07-04 02:55 ]</font>