Kadetin ledi mittarivalot välkkyvät joskus päälle laittaessa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
samba2
'Admiral'
'Admiral'

Kadetin ledi mittarivalot välkkyvät joskus päälle laittaessa

Viesti Kirjoittaja samba2 »

Tere.

-89 Kadettiin on tullu vaihettua ledi mittarivalot ja ledi parkit. Tehnyt sen jälkeen outoa välkkymistä, kun laittaa parkit päälle jolloin mittarivalotkin syttyy ja välkkyy. Käyttää valoja pois ja laittaa takaisin päälle niin ei välky.
Jos käyttää taas valoja pois ja laittaa päälle niin yleensä taas välkkyy. Nyt ei ole vähään aikaa tehnyt tuota.

Aikaisemmin olen ihmetellyt minkä takia mittarivalot eivät valaise yhtään kumpaakaan laitaa, ainoastaan keskeltä.
Tänään, kun kattelin huvikseen taas tuonne mittarin taakse huomasinkin, että kummassakin ylänurkassa on polttimon paikka, eli mittarille oli sittenkin 4 poltin paikkaa yhteensä :).
Siellä ei ole koskaan minun aika ollut mitään niin aivan jäänyt huomaamatta nuo.
Kaiken lisäksi nuo kaksi ylänurkan poltin paikkaa on tämmöisille poltimoille tarkoitettu (http://personal.inet.fi/koti/oh5mn/xant ... ivalot.jpg) vasemman puoleinen poltin. Minkäs takia nuista polttimoista ei saa tuota itse poltinta irti vaan se on kiinteänä tuohon muovi kantaa ?
Nuo kaksi keskimmäistä mihin olen jo vaihtanut ledit ovat T10 kannalla. En ymmärrä minkä takia nuo kaksi ylänurkan valoa ei ole T10 kannalla ?

Nyt siis itse asiaan :D

Laittelin kaikki kasaan ja valot päälle niin alko taas tekemään tuota välkkymistä. Ja nytten kun hankin uudet halogeenipolttimot nuihin ylä nurkkiin niin ne ei välky vaan ainoastaan nuo kaksi keskimmäistä poltinta jotka ovat ledejä ?
Myös ledi parkit välkkyvät samalla. Ja välkkyminen on todella nopeaa !
Olen ottanut mittarivalojen himmennyksen pois käytöstä, eli palavat kokoajan täydellä teholla. Ei siis pitäs olla siinä ongelma, että ledeissä pitäisi olla vastukset (nyt paikoillaan ihan perus ledit)?
Onkos siellä vain joku kosketushäiriö, vai eikös ledi valo sovi näin vanhaan autoon :D ?
Huomasin myös, kun ajelin autolla kauppaan valokatkaisimen kuumenevan todella kuumaksi ? Ei kait katkaisimen pitäisi kuumentua niin lämpimäksi, että ei uskalla oikein koskea ?
(Tuota kuumenemista en ole ennen huomannut, mutta nyt katkaisin oli irti koelaudasta niin pääsin kädellä kokeilemaan katkaisimen keskiosaa)
Katkaisin tämmöinen:
Kuva

Ja tosiaan joku aika sitten piti vaihtaa uusi valokatkaisin, kun joku kosketushäiriö oli, että piti nitkutella, että sai valot päälle.
Ja katkaisimen vaihdon jälkeenkin teki tuota välkkymistä jonkun aikaa, mutta ei ainakaan 3 viikkoon ole välkkynyt valot, ennen tätä päivää ?

Missäs vika ?
-Beauty Kat-
Nizuxiini
OCF Member 2019

Re: Kadetin ledi mittarivalot välkkyvät joskus päälle laittaessa

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

Jos ledi välkkyy itsestään, todennäkösesti se ledi on rikki. Itse vaihdoin kanssa omegaan ledit mittaristoon, siellä oli 4 kpl T10 polttimoita + varotusvalot tolla ihme kannalla, niitä ei siihen hätään löytyny ni en vaihtanu. 3 Lediä toimii ja yks vilkkuu kokoaika ajaessa. Se vika on varmaan niissä ledeissä jos on jotain 'halpaa'..

PS. Multa löytyy noita ihmeledejä kirkkaana jokunen kpl :yes:
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
samba2
'Admiral'
'Admiral'

Nizuxiini kirjoitti:Jos ledi välkkyy itsestään, todennäkösesti se ledi on rikki. Itse vaihdoin kanssa omegaan ledit mittaristoon, siellä oli 4 kpl T10 polttimoita + varotusvalot tolla ihme kannalla, niitä ei siihen hätään löytyny ni en vaihtanu. 3 Lediä toimii ja yks vilkkuu kokoaika ajaessa. Se vika on varmaan niissä ledeissä jos on jotain 'halpaa'..

PS. Multa löytyy noita ihmeledejä kirkkaana jokunen kpl :yes:
Ei ne nyt pitäs ihan pilipali ledejä olla :D. Ainoa vaan, että kun välkkyy niin välkkyy kummatkin T10 kantaiset ledit mittaristossa ja parkeissa olevat T10 ledit. Mutta ne kaks halogeeni poltinta ei välky.
Myöskin tuo valokatkaisimen kuumentuminen ihmetyttää. Ärsyttää vaan jos se kuumuu niin, että sisältä sulaa jotain ja taas joutuu hankkimaan uuden katkaisimen :/.
Uskoisin, että tuon kuumumisen takia se edellinen katkaisin hajos...
-Beauty Kat-
Nizuxiini
OCF Member 2019

Eli sullako välkkyy samaan aikaan ne kaikki ledit?? Mulla siis mittaristossa on 4 T10 lediä ja niistä yks vilkkuu kokoaika.
Voisikohan olla jotain, että ne ledit ei vie niin paljon virtaa kuin alk.peräset polttimot ja sen takia sitten se katkaisija kuumenis??
En oo mikään sähkönero, mutta oiskohan vastuksista apua asiaan?
Itelläkin toi rojekti kadetti, mutta siihen en oo vielä kerenny ledejä pistää ja kattoo että mite sille käy niiden kanssa.
samba2
'Admiral'
'Admiral'

Nizuxiini kirjoitti:Eli sullako välkkyy samaan aikaan ne kaikki ledit?? Mulla siis mittaristossa on 4 T10 lediä ja niistä yks vilkkuu kokoaika.
Voisikohan olla jotain, että ne ledit ei vie niin paljon virtaa kuin alk.peräset polttimot ja sen takia sitten se katkaisija kuumenis??
En oo mikään sähkönero, mutta oiskohan vastuksista apua asiaan?
Itelläkin toi rojekti kadetti, mutta siihen en oo vielä kerenny ledejä pistää ja kattoo että mite sille käy niiden kanssa.
Se vois kyllä olla, että nuo vastukset tarvis, vaikka tuo himmennin on pois käytöstä.
Pittää varmaan käydä mielenrauhan takia hankkimassa halogeenipolttimot nuihin kahteen mittariston T10 paikkaan.
Jos tuon katkasimen lämpenemisen sais sillä kitkettyä pois :)
-Beauty Kat-
Nizuxiini
OCF Member 2019

Mulla ei ainaskaan auta oikeestaan yhtään se himmennin mittaristoon. Mut vaihda vaan normit jos haluut. Munki pitää käydä ostamassa parkkeihi normit. Punaset parkit tällähetkellä ja kohta pitäis auto leimata. :)
Vastaa Viestiin