Vectra B 2.6, ei käynnistynyt, apuvirta ei auttanut.
Vectra B 2.6, ei käynnistynyt, apuvirta ei auttanut.
Eli, Vectra teki aamulla tempun kun menin tankkaamaan. Kotoa kun lähdin , niin käynnistyi normaalisti.
Sitten tankkaamisen jälkeen ei mitään. Valot paloivat, ei himmeästi vaan ihan kirkkaasti. Ei yrittänyt edes startata.
Hinausauto tuli antamaan apuvirtaa, mutta ei auttanut. Auto otettiin hinaukseen ja lähti siitä käyntiin.
Käynti on tasaista, ottaa kierroksia ihan normaalisti. Vikavalo ei ole syttynyt missään vaiheessa.
4-5 kertaa kokeilin startata ja nyt käynnistyy ihan normaalisti? Mikä tuon hyytymisen voisi aiheuttaa?
Sitten tankkaamisen jälkeen ei mitään. Valot paloivat, ei himmeästi vaan ihan kirkkaasti. Ei yrittänyt edes startata.
Hinausauto tuli antamaan apuvirtaa, mutta ei auttanut. Auto otettiin hinaukseen ja lähti siitä käyntiin.
Käynti on tasaista, ottaa kierroksia ihan normaalisti. Vikavalo ei ole syttynyt missään vaiheessa.
4-5 kertaa kokeilin startata ja nyt käynnistyy ihan normaalisti? Mikä tuon hyytymisen voisi aiheuttaa?
Re: Vectra B 2.6, ei käynnistynyt, apuvirta ei auttanut.
Kampiakselin asennontunnistin. Ei välttämättä sytytä vikavaloa "ensimmäisillä toimimattomilla" kerroilla. Lue vikakoodit, kaasu ja jarru pohjaan ja virta päälle, melko varmaa on että vilkuttaa 0335Tilt kirjoitti:Eli, Vectra teki aamulla tempun kun menin tankkaamaan. Kotoa kun lähdin , niin käynnistyi normaalisti.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- kadett90
- OCF Member 2024

Ymmärsin kyllä tuosta että ei starttimoottori edes pyörinyt.
Päävirtakaapeleiden viat on tällaista tehnyt mulla useammassakin autossa. Joskus akun päässä huono liitos, joskus startin päässä tai sitten maadoituksissa ... oireet aina samat. Ja yleensä alkaa tehdä noita temppuja yhä useammin ajan myötä. Toisinaan jää sammuttaessa asentoon jossa ei saa virtaa, sitten taas kun koneen saa käyntiin ja johdotkin liikkuvat ... ja saattaa taas toimia jonkin aikaa.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Aikoinaan vanhemassa fordissa itselläni ilmeni samaa vikaa koska starttimoottorin solenoidi oli jumittunut paikalleen, ongelmaan sai korjauksen starttia napauttamalla. Ja tämä on toki samantein poissuljettu jos startti pyöri normaalisti, sain vain aloituksesta kuvan ettei näin olisi.
Tosiaan, startti ei pyörähtänyt, ei edes solenoidi naksahtanut. Silloin ei jännite varmaankaan edes kulkenut startille?
Itse kun olen tuota pähkäillyt, niin voisiko virtalukonpohja aiheuttaa tuollaista ongelmaa?
Itse kun olen tuota pähkäillyt, niin voisiko virtalukonpohja aiheuttaa tuollaista ongelmaa?
Mulla oli tässä sama vika toisinaan. Parkkeeraus aina alamäkeen, kun työntämällä lähti heti käyntiin. Startti kokonaan vaihtoon, niin se oli siinä. Virtalukon pohjan ehdin vaihtaa ennen sitä, ei vaikutusta.
- kadett90
- OCF Member 2024

Kun vika on päällä mittaa startille tuleva heräte. (jännite ja virta)Tilt kirjoitti:Tosiaan, startti ei pyörähtänyt, ei edes solenoidi naksahtanut. Silloin ei jännite varmaankaan edes kulkenut startille?
Sillähän se selvii .
Jos ok niin silloin katseet startin suuntaan.
Hups, luin näköjään joka toisen sanan. Virta ei siis mene startille asti, johtotehtäviin siiskadett90 kirjoitti:Ymmärsin kyllä tuosta että ei starttimoottori edes pyörinyt.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia