apua vikakoodien kanssa
-
markku.helander
- 'Kadett'

apua vikakoodien kanssa
eli autona on Astra G 1,6 vm.2001. herjaa vikakoodeja P0130 Happianturi 1 piirisarjavika, ja P0135 Happianturi 1 lämmityspiiri riittämätön. mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa. luulin ensin että lambda vika olisi kyseessä mutta eipä vaan auttanut!!!
Re: apua vikakoodien kanssa
Oot siis vaihtanut 1 lambda anturin?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
-
markku.helander
- 'Kadett'

joo olen itse asiassa vaihtanut molemmat lambdat!!!
-
markku.helander
- 'Kadett'

se 1 lambda on tarvike anturi, el itse joutu johdot tinaan kiinni, niin tuli sellainen mieleen että onko niillä kahdella valkoisella johdolla väliä kummin päin ne liittää???
Kyllähän niillä voi olla, ite katoin vanhasta mallia miten oli ja laitoin samanlailla. ja on ainaki vielä toiminu.markku.helander kirjoitti:se 1 lambda on tarvike anturi, el itse joutu johdot tinaan kiinni, niin tuli sellainen mieleen että onko niillä kahdella valkoisella johdolla väliä kummin päin ne liittää???
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Tuossa nopealla googlettamisella niin ne valkoset johdot on lambdan lämmityksen, ettei sulla vaan nyt oo huono liitos siellä?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Muistelisin että näissä autoissa jotka on OBD-liittimellisiä ei saisi laittaa mitään tarvikelambdoja katalysaattorin etupuolelle.
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
Voihan toi pitää paikkansa, omaan vaihdoin jälkimmäisen joka oli boschin tarvike. Se on ainaki toiminut moitteitta. Vikakoodin tosin joutui nollaamaan ennenkuin valot hävis mittarista.Miku85 kirjoitti:Muistelisin että näissä autoissa jotka on OBD-liittimellisiä ei saisi laittaa mitään tarvikelambdoja katalysaattorin etupuolelle.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
-
markku.helander
- 'Kadett'

elikkä vaihdoin valkoiset johdot lambdasta toisin päin niin sammu vikavalo. mutta nyt alko herjailee tollasta P0400 Pakokaasujen uudelleenkierrätyspiiri EGR virtausvika