vectra b jäähdyttimen ilmaus
vectra b jäähdyttimen ilmaus
Elikkäs lämpömittari seilaa eka nousee 90 ja putoaa tosi nopeesti 60 ja taas nousee jne lämmöt muutenkin nousee melko äkkiä.
Mitenköhän ton saa parhaiten ilmasta?
Tein näin että mulla oli termari irti kaasin kannen täyteet ja ylävesiletkun myös vesi kyllä kiertää mutta onkohan ilmaa jossain?
Mitenköhän ton saa parhaiten ilmasta?
Tein näin että mulla oli termari irti kaasin kannen täyteet ja ylävesiletkun myös vesi kyllä kiertää mutta onkohan ilmaa jossain?
Re: vectra b jäähdyttimen ilmaus
Termari on uus behr merkkinen
Ootko röyhtäyttäny systeemin? Eli käytä kone lämpimäksi ja avaa paisarin korkki jonka jälkeen puristele letkut läpi.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
- kadett90
- OCF Member 2024

Ittestään nuo ilmaantuu kun käyttää vaan lämpimäksi järjestelmä suljettuna.
Niinhän niitten pitäs muttei vara venettä kaada
Mulla ainakin ollu tapana tuo tehä aina kun ei iso vaiva ole.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Rikki se on, jos ei itsestään ilmaa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Puhaltaako kuumaa? Jos ajat pitkään matkaa nii kato onko vesiletkut kovat.
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Puhaltaa kuumaa vesiletkussa on kovat
Jos kuumaa puhaltaa nii ei siel taida ilmaa välis olla. Jos letkut on kovat nii kansi pahvi rikki Taikka kansi, kerää pakokaasua järjestelmää.
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Ei siellä mitään pakokaasujen ole ei haise yhtää pensalle eikä kupli. Miten kansi kerää pakokaasua?mrontti kirjoitti:Jos kuumaa puhaltaa nii ei siel taida ilmaa välis olla. Jos letkut on kovat nii kansi pahvi rikki Taikka kansi, kerää pakokaasua järjestelmää.
Meinaatko että olis joku pieni Pore jossain tai pahvi ihan pikkasen vuotais?jani6969 kirjoitti:Ei siellä mitään pakokaasujen ole ei haise yhtää pensalle eikä kupli. Miten kansi kerää pakokaasua?mrontti kirjoitti:Jos kuumaa puhaltaa nii ei siel taida ilmaa välis olla. Jos letkut on kovat nii kansi pahvi rikki Taikka kansi, kerää pakokaasua järjestelmää.
Tosin ei kyllä haise jäähdytysneste pensalle eikä kupli eikä hävitä nesteitä
Liekköhän tässä nyt se perinteinen homma että tuijotetaan sitä auton mittaristossa olevaa viisaria joka on suurinpiirtein yhtä tarkka ku arpalapulla nostaa sen lämpötilan karvalakista ni saa
tarkemman tiedon moottorin senhetkisestä lämpötilasta.
Kannattas kattoa ehkä testerillä mitä se ecun lämpötunnistin näyttää moottorin lämpötiloiksi eikä uskoa sitä mittaria joka valehtelee melkein poikkeuksetta sen lämpötilan.
Eculla ja mittaristolla on eri tunnistimet.
Ja paisuntasäiliössähän on normaalisti korkki kiinni kuumana jonkinäköinen paine joten letkuthan väkisinkin kovenee, jäähdytysnesteella tai esimerkiksi pelkällä vedellä
on semmoinen ominaisuus että se paineenalaisena ei kiehu 100C lämpötilassa. Googleta vaikka painekattilaa niin löydät vekottimen jossa tuota ominaisuutta käytetään hyväksi.
Aukase korkki paisarista ja käyttele kuumaksi niin kauan että flekti alkaa puhaltelemaan. Sitten korkki kiinni ja jäähdytysjärjestelmä on näin ilmattu.
tarkemman tiedon moottorin senhetkisestä lämpötilasta.
Kannattas kattoa ehkä testerillä mitä se ecun lämpötunnistin näyttää moottorin lämpötiloiksi eikä uskoa sitä mittaria joka valehtelee melkein poikkeuksetta sen lämpötilan.
Eculla ja mittaristolla on eri tunnistimet.
Ja paisuntasäiliössähän on normaalisti korkki kiinni kuumana jonkinäköinen paine joten letkuthan väkisinkin kovenee, jäähdytysnesteella tai esimerkiksi pelkällä vedellä
on semmoinen ominaisuus että se paineenalaisena ei kiehu 100C lämpötilassa. Googleta vaikka painekattilaa niin löydät vekottimen jossa tuota ominaisuutta käytetään hyväksi.
Aukase korkki paisarista ja käyttele kuumaksi niin kauan että flekti alkaa puhaltelemaan. Sitten korkki kiinni ja jäähdytysjärjestelmä on näin ilmattu.
- kadett90
- OCF Member 2024

Ilmataan kyllä järjestelmä suljettuna ,ei korkki auki.
Itellä oli nii kovat letkut ettei puristeltua saanu ja pahvi vaihto autto. Kyllä minä olen aina ilmannu korkki auki letkuja painellen ja toiminu aina.
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Juu siis melko kovaksi tulee ylävesiletku että ei littiin saa puristettua mutta vähän joustaa kuitenkin. kyllähän painekorkin pitäis säätää oikea paine.. Joskus oli joku 8valve ooppeli niin siinä paisu letkut 3 kertaa normaali vahvuseksi kun oli kansipahvi menny.mrontti kirjoitti:Itellä oli nii kovat letkut ettei puristeltua saanu ja pahvi vaihto autto. Kyllä minä olen aina ilmannu korkki auki letkuja painellen ja toiminu aina.
Melko hankala on saada tässä mun autossa nouseen lämpöjä niin korkealleettä flekti alkais pyöriä nipin napin se nousee 90c mittarin mukaan ja alkaa taas laskea kun termari aukee.
Mutta mittari vaan renaa 80 - 90 väliä omituisesti liekö mittari sit rikki