Vectra 2000 sivuhelmat?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Janil
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Janil »

Onko joku käyny maalauttamassa Vectra 2000 sivuhelmoja et tietäis suurinpiirtein paljonko voisi maksaa? Entä miten ne kannattaisi kiinnittää. Kannattaako hakee alkuperäisiä kiinnitysrautoja vai pysyykö ne jos ne vaan liimaa?
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

kyllä ne pysyy liimallakin, tosin liimoja on monenlaisia. itselläni kun vaihdettiin kotelot, niin samalla poistui alkuperäiset kiinnitystapit, joten nyt ne on melkein kokonaan liimattu alkuperäisistä muovikiinnikkeistä paikalleen.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

Mulla maksoi kaupungin parhaassa automaalaamossa 1200 mk koko sarja.
Helmat on kiinni omilla kiinnikkeillään. (niitä sai vielä Opel-liikkeestä!) Ja ovipalat on liimattu Sikaflexillä. Hyvin on pysynyt.
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
OCF Sprinttikunkku 2010

On 2003-10-09 22:43, Veekuus wrote:
Helmat on kiinni omilla kiinnikkeillään. (niitä sai vielä Opel-liikkeestä!)
Kerros mulle miten sun helmat on kiinni omilla kiinníkkeillään? Onks veekuutosessa alunperin 2000 helmat? Sillä minulla ainakin (ja siis orggis 2000) nuo helmat oli kiinni alkuperäisillä 2-osaisilla kiinnikkeillä, joista toiset ovat pieniä metallitappeja korissa. Itse en nääs ole ihan tyytyväinen tulokseen ja haluan mielelläni kuulla miten olet onnistunut hommassa??
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

V6:ssa ei ole vakiona minkäänlaisia helmalevikkeitä. 2000:n kanssa samanlaiset helmat on vain Turbossa. Ja näiden lisäksi helmat on ollut GT:ssä, niissäkin A1:ssä ja A2:ssa keskenään erilaiset.
OCF Sprinttikunkku 2010

On 2003-10-11 04:55, ata wrote:
V6:ssa ei ole vakiona minkäänlaisia helmalevikkeitä. 2000:n kanssa samanlaiset helmat on vain Turbossa. Ja näiden lisäksi helmat on ollut GT:ssä, niissäkin A1:ssä ja A2:ssa keskenään erilaiset.
Jes, tiedossa oli jo ennestään, siksi siis kysymys... :grin:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

On 2003-10-11 03:11, TheMan wrote:
On 2003-10-09 22:43, Veekuus wrote:
Helmat on kiinni omilla kiinnikkeillään. (niitä sai vielä Opel-liikkeestä!)
Kerros mulle miten sun helmat on kiinni omilla kiinníkkeillään? Onks veekuutosessa alunperin 2000 helmat? Sillä minulla ainakin (ja siis orggis 2000) nuo helmat oli kiinni alkuperäisillä 2-osaisilla kiinnikkeillä, joista toiset ovat pieniä metallitappeja korissa. Itse en nääs ole ihan tyytyväinen tulokseen ja haluan mielelläni kuulla miten olet onnistunut hommassa??
Ei kutosessa alunperin ole minkäänlaisia helmamuoveja.
Helmat asensi tuuninkipaja DeMec. Tuunari selitti, että auton helmoihin tulee nastat ja ne (pitkät) helmalevikkeet sitten jotenkin painetaan niihin laitettavista "vastakappaleista" noihin nastoihin ja laittaa ne kiinni tuolla systeemillä, jos vaan osia on vielä Opelilta saatavana. Ja niitä siis oli. Aikaa tuosta on kolme vuotta. Itse kiinnitystä en kyllä itse ollut näkemässä. Lisäksi alapuolelta (siis pohjasta päin) on laitettu pari peltiruuvia puolelleen ja edestä ja takaa rengaskotelon puolelta "varmistettu" pienellä popniitillä.
Kiinni ovat todella jämäkästi!
Ovipalat ovat liimalla, koska ne ovat lyhyet ja pysyy niinkin hyvin eikä oviin tarvinnut siten tehdä reikiä.
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vastaa Viestiin