Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mitäs muilla a-vecculeiden omistajien ajotietokoneet näyttää tyhjäkäynillä? Mä just eilen "jälkiasensin" kyseisen värkin ja ihmettelin kun näyttää 0/litraa tunnissa tyhjäkäynnillä mut näyttää normaalin ajon aikana kunnon lukemia!
Tässähän on hyvä threadi tehdä lisäkysymys.
Minkäs mallien a-veccujen ajotietokoneet on keskenään yhteensopivia?
Eli mulla -93 GLS A-veccu ilman ajotietokonetta, ja jos sen jälkiasenteisena laittaisin, käykö se mistä a-vecusta tahansa? Esim. 2000..??
Mul on -94 cdx, tietokone tuli 2000 vecculista. Kyllä siinä lukee pienellä tekstillä litroja tunnissa kun on tyjäkäynillä ja kun vauhtia on alta 15km/h sitä just ihmettelin että kun se näyttää nollaa tyhjäkäynnillä?! Mitäs muilla? Muuten toimii oikein. Mä olen ymmärtänyt että Kaikissa vecculeissa on sama johtosarja joten kaikkiin saa "jälkiasennettua" kyseisen värkin! Voikohan tietokoneissa olla eroja,esim 1.8i ja 2.0i omat koneet?
Ei ne kauhian hankalasti ollu piilossa! Näytön liitin löyty kun tungin käden mankan reijästä sisään ja vähän roplasin ympäriinsä, kovaan se oli teipattu johtonippuun kiinni. Hanskafackin kautta mä sen sit sain irti ja iskettyä kiinni. Kytkimen liitin oli valmiina siel käsijarrukahvan alla sellasessa "sokeripalassa". Sit vaan reikää kytkimelle siihen kolikko telineeseen ja kiinni ja ihmettelemään. Ihmetyttää vaan tuo tyhjäkäyntilukema 0/litraa/h kylmänä se näyttää 1.4.
Minkä näköinen se liitin sillä käsijarrukahvan alla on. Löisin sieltä semmoisen jokunen sentti leveän ja korkean valkoisen uros liittimen. Mikähän se voisi olla?
Mul oli sellanen mötikkä mikä oli pultattu lattiaan kiinni josta lähti irti sellanen "teline" jossa oli sähköikkunoiden kytkimien liittimet.Siellä lattiassa olevassa mötikässä oli urospuoleinen liitin käyttämättömänä johon kokeilin sitä tietokoneen kytkimen liitintä ja avot, sehän toimii! Sit vaan liitin kiinni siihen "telineeseen" ja teline mötikkään kiinni "peltikoukulla" ja konsoli paikoilleen!
Luin juu väärin tuon alkuperäisen kysymyksen, mutta pointti oli että kyllä sen pitäisi tyhjäkäynnillä näyttää ihan lukemia sille litroja tunnissa-näytöllä. Näin toimii omassa Calibrassakin.
Kyl se näyttää kun satasta ajaa että hetkellinen kulutus olis siin 5.8 litraa 100km!En sit tiedä pitääkö se paikkaansa. Meinasin että käyn joku päivä kyselemässä Opelin liikkeestä onko tietokoneissa eroja, eli onko 1.8 ja 2.0 koneille omat.
Opelilla on ajotietokoneissa kone ja vuosimallikohtaiset muistiohjelmat.Eli takuulla näyttää väärin, jos on 8 venaisessa 16 venaisen kone.Osan tietokoneista saa ohjelmoitua Tech1:llä Opel liikkeessä.Sieltä saa myös tiedot omaan Opeliin sopivasta koodista. Tyhjäkäynnillä lukema 0 johtuu joko puuttuvasta tai väärästä TI-johdon kytkennästä.(napa 24 ajotietokoneen liittimessä.)