Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Löytyi yhdestä firmasta G-Astraan vaihdevälin lyhentäjiä. Sellainen satsi, jossa on nuppia myöten koko kepukka. Onko kellään VARMAA tietoa siitä käykö tällainen G-Astraan tehty osa F-astraan? Kyseessä F20-boxi. Pahoin pelkään, mutta olisi kiva tietää varmasti...
Kyllähän tohon F-mallin astraan saa ihan omiakin vaihdevälin lyhentäjiä. Esim Calibrassa on sama laatikko sekä kone ja siihen löytyy sopiva sarja ihan suomestakin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kadettgsi on 2002-08-10 19:35 ]</font>
Ainakin sellainen firma kuin SK-Autosound Vantaalla (Tikkurilassa entinen Bilteman talo) myi Calibraan sopivaa lyhentäjää. Hintaa en muista tarkkaan mutta oliskohan ollut tonnin pintaan vanhaa rahaa.
Itse katkaisin C-Ascon kepistä 50mm pois, ei tosin lyhennä vaihdevälejä, mutta kepin liikerata tuntuu mukavammalta ja nuppi on paremmalla korkeudella.
itse asiassa tuo tehdään jatkamalla keppiä alaosasta ja laittamalla koroke kepin rungon alle.. vaikee selittää... kaverilla oli kuitekin C Asconassa sellanen.. ja toimi hyvin
On 2002-08-13 22:09, Miro.Simounen wrote:
itse asiassa tuo tehdään jatkamalla keppiä alaosasta ja laittamalla koroke kepin rungon alle.. vaikee selittää... kaverilla oli kuitekin C Asconassa sellanen.. ja toimi hyvin
Eli sitä on siis jatkettu sen nivelen alapuolelta ja sit nostettu koko laitosta saman verran ylöspäin? Miten se muka vaikuttaa siihen liike rataan? Otappa kuvia siit jos voit.
Luulisi että lyhentäjällä vaihteenvaihto on raskaampaa, kun vipuvarsi on lyhyempi. Itseasiassa raskaampaa kuin katkaistulla kepillä mutta kaikistahan ei keppiä voi kai lyhentää.