f20 kytkimestä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

Kysymys moposportin luettelon kytkimistä, eli mikä näistä allaolevista sopii vectra2000 c20xe ja f20??

SINTTERI KYTKINLEVYT
levyn Ø / spoori Ø / hammasluku # Lapamäärä /Jousitettu Keskiö (X)

2693 Manta, calibra 228 / 25 / 14 /5
2609 Etuveto 228 / 21 / 24 / 4
2559 Etuveto 228 / 21 / 24 /4x
8659 Etuveto 228 / 23/20 /4

<font size=-1>[ This Message was edited by: A on 2004-04-28 15:52 ]</font>
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Eikös kannattaisi soittaa moposporttiin ja kysyä sieltä?
Autopuolen kavereilla tuntuu siellä olevan asiantuntemus kohdallaan.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Eikö vakio kytkin riitä? kun pitää laittaa SINTERI?

onkos paljonkin tehoja sun biilissä?
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

Joskus olen soitellut tuonne ja silloin tietoa ei tuntunut olevan. Ajattelin että joku tietäisi täällä. Halkaisija on jo tiedossa (228mm) nuo muut mitat kun joku vielä tietäisi. Autossa nyt +150hv, mutta jos vaikka tulevaisuudessa enemmän :wink:
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

ei voi luistaa kytkin noilla tehoilla 200+ voi jo luistaa ehkä Sachin jäykkä asetelma on hyväksi todettu :grin: tiedä sitten saako noihin f20-lootiin niitä
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

Ideahan on nyt siinä että vakio kytkin on loppu. Ja nyt sinne laitetaan semmoiset roippeet että kestää puhaltimen tuottamat tehot!
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

On 2004-04-28 20:15, A wrote:
Ideahan on nyt siinä että vakio kytkin on loppu. Ja nyt sinne laitetaan semmoiset roippeet että kestää puhaltimen tuottamat tehot!
Taitaa tuo sassin jäykkä asetelma riittää 220-230 tehoihin. Vaikka asia ei minulle kuulu, niin kannattaako tuota sintteriä laittaa tuossa tilanteessa? Hankaloittaa vaan ajamista pirusta tuossa "tehovaiheessa" :smile:
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

Taitaa tuo sassin jäykkä asetelma riittää 220-230 tehoihin. Vaikka asia ei minulle kuulu, niin kannattaako tuota sintteriä laittaa tuossa tilanteessa? Hankaloittaa vaan ajamista pirusta tuossa "tehovaiheessa" :smile:
Mielummin Laittaa kerralla, ettei tarvii kahtakertaa hilkkeitä ostella. Ja eipä sitä tiedä milloin tuo tehokkaampi kone saapuu. Oletko muuten ajanut autoa jossa sintteri?
RedTop
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RedTop »

Mulla oli omassa vecussa sintteri ja racing asetelma, oli OIKEASTI todella epämielyttävä ajaa varsinkin kaupungissa tai ruuhkassa. Ihan OK se oli kylmänä, mutta kuumana tarras kerrasta kiinni. Nyt mulla on sachsin racing asetelma joka on huomattavasti jäykempi kuin vakio asetelma sekä vakio levy. Koneeseen on tehty kansi saabin ohennetuilla venttiileillä, puristuksia nostettu 11.75:teen wiseco pattipää männillä, Virtasen nokat, vauhtipyörää kevennetty reilusti, 2.5" putkisto, SFI-kotelo korvattu viirtavampaan koteloon yms. ja ei ole mitään ongelmia kytkimen kanssa. Mulla kyllä on se sintteri vielä jemmassa, joten voisin käydä huomenna kattoo ne spoorien määrät yms. (Jos vielä kiinnostaa)
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

On 2004-04-28 20:45, RedTop wrote:
Mulla oli omassa vecussa sintteri ja racing asetelma, oli OIKEASTI todella epämielyttävä ajaa varsinkin kaupungissa tai ruuhkassa. Ihan OK se oli kylmänä, mutta kuumana tarras kerrasta kiinni. Nyt mulla on sachsin racing asetelma joka on huomattavasti jäykempi kuin vakio asetelma sekä vakio levy. Koneeseen on tehty kansi saabin ohennetuilla venttiileillä, puristuksia nostettu 11.75:teen wiseco pattipää männillä, Virtasen nokat, vauhtipyörää kevennetty reilusti, 2.5" putkisto, SFI-kotelo korvattu viirtavampaan koteloon yms. ja ei ole mitään ongelmia kytkimen kanssa. Mulla kyllä on se sintteri vielä jemmassa, joten voisin käydä huomenna kattoo ne spoorien määrät yms. (Jos vielä kiinnostaa)
Jos viitsit katella ni ois jees! Oliko muuten monilapainen tuo sinun sintteri? Mistä muuten olet hommannut tuo sachsin asetelman? Minkälaisia kytkin roippeita porukka yleensä käyttää esim. viritetyissä c20let:issä? Onhan kerhossa muutama tunexin t315 paketti.
Olisi mukava tietää mitkä osat kestää Jarnon vectran tehot ja väännöt?
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

On 2004-04-28 20:40, A wrote:
Mielummin Laittaa kerralla, ettei tarvii kahtakertaa hilkkeitä ostella. Ja eipä sitä tiedä milloin tuo tehokkaampi kone saapuu. Oletko muuten ajanut autoa jossa sintteri?
Olen. Kylmänä toimii vielä jotenkuten, mutta lämpimänä se on todellinen on/off kytkin. Vaatii ainakin kaupungissa ajaessa tietynlaista masokismia. Ajomukavuudesta ei voi puhua samassa lauseessa.
tumppa2
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

eiku vaatii taitoa!
RedTop
'Admiral'
'Admiral'

On 2004-04-28 20:45, RedTop wrote:

--------------------------------------------------------------------------------

Jos viitsit katella ni ois jees! Oliko muuten monilapainen tuo sinun sintteri? Mistä muuten olet hommannut tuo sachsin asetelman? Minkälaisia kytkin roippeita porukka yleensä käyttää esim. viritetyissä c20let:issä? Onhan kerhossa muutama tunexin t315 paketti.
Olisi mukava tietää mitkä osat kestää Jarnon vectran tehot ja väännöt?
Minä kävin kattoo sitä levyä, eli se ois halk. 228mm, akselin halk. 21mm, spooreja 24kpl, ja 4-lapainen jäykällä keskiöllä. Hommasin sen kaverilta ja kaverille se tuli N-ryhmän astran mukana, joten ostopaikasta ei ole tietoa...
A
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja A »

Sulle iso kiitos kun viitsit nähdä vaivaa! Onkohan käytännön eroa jousitetulla ja jäykällä keskiöllä?
RedTop
'Admiral'
'Admiral'

Ei tuosta suurtaa vaivaa ollu... Jousitettu ei ainakaan rasita laakereita niin paljoa kuin jousitettu ja jäykällä keskiöllä auto rupee aika helposti rytkyttää pienillä kierroksilla tasakaasulla.
Vastaa Viestiin