Tää selitys on minulle suomen kielen takia nyt vähän vaikea mutta tässä se menee:
sen jälkeen kun asensin kaikki osat autoon takasin noin viikko sitten (kone, laattikko, kytkin, kardaani ja muut palat) olen autoa käynnistanyt noin 40 kertaa ja tulokset ovat suurin piirtein seuraavat (ei siis nyt 100% sellaisessa jonossa
10 kertaa: kone käynnistyi ja startteri pysähtyi kun konen sammutin;
20 kertaa: kone ei käynnistynyt ja startteri pysähtyi;
10 kertaa: kone ei käynnistynyt ja startteri ei pysähtynyt sytytysavaimen takaisinkääntämisen jälkeen eli ainoa keino oli irroittaa (-)johdo akulta että sain startterin pysähtymään.
Sytytyslukko ja startteri itse ovat tarkistettu: startterin ottin palaisiksi 2 kertaa, puhdistin sen ja kasaisin, lukko toimii niin kuin pitää (startteriin menevä 12V on päällä/pois riipuen avaimen asennosta). Missä voisi olla vika? Itse kyllä mietin että jotain on startterissa jossa virta ei kytke pois päältä jostain syystä vaikka sytytysavain on takaisin käännetty. Mutta helvetti mä juuri tarkistin startterin 2 kertaa ja kaikki tuntui olevan ok
Toinen asia on se että vaihdelaattikkossa yksikään vaihde ei menee sisään. Ennen oli laattikko toiminut 100% hyvin, mutta nyt kasauksen jälkeen se ei enää toimii. Kytkin on otettu jostain toisesta Rekordin 2.0i konesta ja se istui hyvin oman konen/laattikkon välille. Laattikkoon vaihdoin myös uuden öljyn mutta se ei pitäisi mitenkään puutua nykyiseen onkelmaan. Vai puutukoo? Opelin varaosakaupassa arveli yksi mies että kytkin on onkelmana ja niin minäkin uskon mutta miten voi kytkin estää vaihteiden sisäänmenon kun kone ei ole käynnissä? Manta B ja Rekord E 2.0 litraiset - onko niillä 100% samanlaiset kytkimet?
Tõnu
<font size=-1>[ This Message was edited by: MantaOwner on 2002-08-24 22:38 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: MantaOwner on 2002-08-24 22:42 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: MantaOwner on 2002-08-24 22:44 ]</font>