vesimysteeri

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Niilo
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Niilo »

Mikähän mahtaisi olla vikana, kun vedet katoaa Omegan 2.0 vm.-90 jäähdyttimestä? Moottoritilassa ei näy vuodonmerkkejä eikä myöskään pakoputkesta tule höyrypilviä. Sisätilakin on kuiva, jos vaikka lämppärinkenno vuotaisi. Antakaan vinkkiä...
Brutal
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Kuinkas nopeesti vedet katoaa? Ootkos kokeillu täyttää järjestelmän ja antanut auton lämmetä parkkipaikalla, kunnes flekti lähtee päälle. Silloin paineet luulis työntävän riittävästi vettä ulos vuotokohdan paikallistamista varten?
Signature tai silleen...
Niilo
'Agila'

Viikko sitten lisäsin ritilän yläpuolelle ja tänään ritilä näkyvissä. Noin 500 km ajoa tuona aikana. Olen yrittänyt tsiigailla sinne moottoriin, mut mun silmä ei ole havainnut mitään erikoista. Pitänee katsella tarkemmin. Jakopäänhihna tosiaan vaihdettu äskettäin, mut vanha vesipumppu jäi. olisiko se pitänyt ehdottomasti vaihtaa?
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Hävisi mullakin x20xev:ssä nesteet pikkuhiljaa enkä löytänyt vuotoa millään(kaikki paineistus kikkailut ym.).

Nyt ei tarvitse enää etsiä vuotoa, menee nelospyttyyn nestettä aika rankasti(ei viitsi enää käyttää ennen remonttia).

Huomionarvoista on se että, kone ei ole takuulla käynyt ylikuumana ja kylmäkäynnistyksiäkään ei ole tehty (autossa webasto, jota tulee käytettyä vaikka ei olisi niin tarviskaan).

Nyt alamme repimään kantta pois 125000km ajetusta Opelista.

Eli pieni vuoto kannessa ei välttämättä jätä minkäänlaisia merkkejä itsestään.
Niilo
'Agila'

Kuinkas mä saan yksinkertaisesti selville, että meneekö vettä sylintereihin? Ja jos niin ikävästi on, niin paljonko lie nykyään kansipahvin vaihto maksaa Helsingin seudulla.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

On 2004-05-24 21:18, Niilo wrote:
Kuinkas mä saan yksinkertaisesti selville, että meneekö vettä sylintereihin? Ja jos niin ikävästi on, niin paljonko lie nykyään kansipahvin vaihto maksaa Helsingin seudulla.
Männän laen pitäisi olla puhtaampi kuin muiden. viikonloppuna purkasin isäpapan kärryä (diesel), josta vuoti kansipahvi. Männänlaki oli puhdas, loput nokisia / karstaisia =mustia. Vuotavassa männässä oli sellaista valkoista karstaa.

Tilanne vain pahanee aikaa myöten, jos näin todella on. Kone syö enemmän ja enemmän nestettä.
Pahinta nestevuodossa moottoritilaan on jos neste pääsee esim. runkolaakereihin. Aiheuttaa pahaa kulumista!

Entä jos vesipumpun tiiviste fuskaa, ja jos kansi vuotaa hieman öljyä, kosteutta ei välttämättä huomaa..?
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Finl
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

itse etsin salaperäistä vikaa pitkään, katso paisuntasäiliön korkki, jos tiiviste on huono niin se saattaa höyrystyä sitä kautta pois
Aulisankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Aulisankka »

Ei kannata kauheesti vetkutella kansipahvin vaihtoo jos vettä menee sylinteriin...
Jos oikee hyvä mäihä käy ni ku kone sammuksissa ja just siin sylinteris mäntä nousemassa puristus vaiheeseen ja sattuu vuotaa nestettä auton seistessä ja seuraavan kerran ku täräyttää käyntii ni....
(vesihän ei tunnetusti mene kasaan mut joku muu voi mennä :smile:)
Vastaa Viestiin