Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli kävin katsastamassa auton ja tyhjäkäynnillä happiarvo(o2) oli 9.05 kun sallittu oli 5.00. Kaikki muut arvot olivat kohillaan. Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa?
Veikkaisin et pakoputki vuoto.mitäs 02 oli kierroksilla?itellä omegassa oli 02 tyhjäkäynnillä 5,8 ja kierroksilla 2,00.pakosarjan ja putken alkukäyrän liitos kohta vuoti ennen lambdaa ja siitä se varmaan heitti kaikki muutkin arvot vähän perseelleen.mutta sanoivat mulle heti et toi o2 on pakoputki vuoto.
mulla kävi melkein samallalailla O2 ei ollu vaan ihan niin korkea kun sulla. mun tapauksessa autto kun suikkalakki otti imurin pois putkesta ja laitto pelkän pakokaasu anturin putkeen (ilmavuoto johtui siitä kun mulla on kaks ulostulo reikää vaimentimessa ja imuri veti ilmaa toisesta rööristä kun sitä ei saatu kunnolla tukittua)
sama vika oli mulla simonssin putken kanssa kun oli tupla ulostulot, mittasin paikallisessa pikkuhuolto mestassa ja meni läpi, haukkaa happea toisesta putkesta jos on tuplat. tai sitten sulla vuotaa jostain hiukan putki
sama vika oli mulla simonssin putken kanssa kun oli tupla ulostulot, mittasin paikallisessa pikkuhuolto mestassa ja meni läpi, haukkaa happea toisesta putkesta jos on tuplat. tai sitten sulla vuotaa jostain hiukan putki