Peltisarja paikallaan... Mitäs nyt sitten?
Auot siis Omega B ja peltisatsi on ny paikallaan. Kysymys kuuluukin, että mikäs ihmeen härveli toi on ku tohon alkuperäiseen pakosarjaan tuli tollainen messinkiputki-viritys, mikä meni jonkinlaiselle ilmapumpulle. Käsittääkseni se puhaltaa pakosarjaan ilmaa, kun kone on kylmä. Liittyy ilmeisesti jotenkin kat:iin. Ei siin mitää, mut se pitää älytöntä elämää nyt kylmänä, kun siinä ei sitä letkua ole kiinni. Voiko noi loput rippeet (ilmapumppu yms.) riisua sieltä konehuoneesta kokonaan pois vai mikä olis tän homman nimi???
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Ei se ilmapumppu ole mikään Saksavaruste, kyllä ne löytyy Suomimalleistakin. Pumppu ei myöskään ole "turha", se vähentää kylmäkäynnistyksen päästöjä selvästi. Se ei myöskään vie tehoa eikä aiheuta nykimistä.On 2004-11-18 09:55, Realsanta wrote:
ainakin sielä maassa asennetaan "turhia" ilmapumppuja autoihin ->alentaa tehoa auto nykyttää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Metsässä on molemmat arvaukset.On 2004-11-19 13:33, TJT wrote:ööö...vai liittyykö sittenkään?On 2004-11-19 11:52, Finl wrote:
kaasujen takaisin kierrätykseenhän se liittyy.
Eikös siinä lähinnä ole ideana,että pumpataan pakosarjaan ilmaa,jotta saadaan päästöt näyttämään pienemmiltä,kun kone on kylmä?
Pakokaasujen takaisinkierrätyksen eli EGR:n kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Kyseessä ei ole myöskään mikään "huijaus" jolla päästöt saadaan "näyttämään" pienemmiltä, vaan kyllä ne todella pienenevät ja mm. katalysaattori lämpenee nopeammin.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Sanottakoon nyt, että jos ei halua "ekostella" turhia niin tuo ilmapumppu ei katsastuksessa mitattaviin päästöihin vaikuta jos/kun menet sinne lämpimällä koneella.
Ei tuosta kyllä haittaakaan ole pikemminkin hyötyä.
Jos nyt meinaat heittää sillä vesilintua niin mä voisin olla se lintu
Mulla pumppu pitää sen verran kovaa ääntä, että taitaa olla kohta tiensä päässä tai sitten sieltäkin on joku letku irti.
Täytyypi kattoa.
Ei tuosta kyllä haittaakaan ole pikemminkin hyötyä.
Jos nyt meinaat heittää sillä vesilintua niin mä voisin olla se lintu
Mulla pumppu pitää sen verran kovaa ääntä, että taitaa olla kohta tiensä päässä tai sitten sieltäkin on joku letku irti.
Täytyypi kattoa.
Leon FR 20vt