Omegan Tärinä / tyhjäkäynti ongelma.
Omega 2.0i farkku 88vm tärisyttää vedättäessä.
eli tuo tärinä tapahtuu 2000kierroksen kohdilla ja jatkuu melkein koko kierrosalueen loppuun.
tärinä tulee mielestäni takaa perän kohdilta. ja tärinä tuntuu vatkaavan kokoautoa.
Eli onko minkäänlainen tyyppivika omegassa?
Sitten toinen ongelma on tyhjäkäynti joka temppuilee 2000rpm kokoajan.
epäilisin itse tyhjäkäyntimoottoria mutta varmaksi en mene sanomaan.
Kiitos jo etukäteen.
eli tuo tärinä tapahtuu 2000kierroksen kohdilla ja jatkuu melkein koko kierrosalueen loppuun.
tärinä tulee mielestäni takaa perän kohdilta. ja tärinä tuntuu vatkaavan kokoautoa.
Eli onko minkäänlainen tyyppivika omegassa?
Sitten toinen ongelma on tyhjäkäynti joka temppuilee 2000rpm kokoajan.
epäilisin itse tyhjäkäyntimoottoria mutta varmaksi en mene sanomaan.
Kiitos jo etukäteen.
Pystyy sen itse vaihtamaan. Kardaani perasta irti, laakerin etupuolelta on muistaakseni boorilla kiinni (korjatkaa jos olen vaarassa). Vanha laakeri voi olla, ja varmasti onkin, melko kireassa kiinni. Sen kanssa kotikonstein voi joutua askartelemaan. Mutta siis voi itse vaihtaa, mutta ei varmaan ole kallis jossain korjaamolla.
Löytyykö keneltäkään koneelta kaasuläpän vivustosta räjäytys kuvaa tai ihan tavallista kuvaa josta voisi verrata omaani.
Korjaamolla sanoivat että tuosta puuttuu jotain mutta ukolla ei ollut aikaa perehtyä asiaan tarkemmin. saattaisi olla syynä tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin.
kiitos avusta jo tähän asti:)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Odeq on 2004-12-02 20:28 ]</font>
Korjaamolla sanoivat että tuosta puuttuu jotain mutta ukolla ei ollut aikaa perehtyä asiaan tarkemmin. saattaisi olla syynä tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin.
kiitos avusta jo tähän asti:)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Odeq on 2004-12-02 20:28 ]</font>
Kannatinlaakeri+kumi hommailtu ja ensiviikolla ne pitäisi vaihtaa. joo voisin tulla kyllä käväsemään sielläpäin.
Autolla ei ole juurikaan niin mukava ajella kun tyhjäkäynti vakaasti 2100rpm.
Mitäs tuommoinen asentotunnistin mahtaa kustantaa?
Tyhjäkäynti moottori on putsattu/herkistetty. ja piuhoille tulee virta.
mutta ei auttanut asiaan.
Autolla ei ole juurikaan niin mukava ajella kun tyhjäkäynti vakaasti 2100rpm.
Mitäs tuommoinen asentotunnistin mahtaa kustantaa?
Tyhjäkäynti moottori on putsattu/herkistetty. ja piuhoille tulee virta.
mutta ei auttanut asiaan.