Omassa sedanissa oli 6,5" takakajarit ja niin ne on tällä palstalla kirjoitelleet että edessä olis kans 6,5". En ole omasta vielä riipinyt ovipaneelia auki että en 100% varma ole. Eteen vaatii korotusrenkaat jos uudet kaiuttimet meinaat laittaa. Ne saat tehtyä itse esim jostain levystä tai löytyy kyllä valmiitkin http://www.soundworks-shop.com/ ja siellä Tarvikkeet --> Kaiutinadapterit.
Edessä ollut kahta eri kokoa, 5,25" ja 6,5". Omassani oli 5,25" metallisella kauluksella.
6,5" menee eteen kivuttomasti korokerenkaan kanssa (saa hifi-liikkeistä), toki riippuu hiukan elementistä. Itselläni tällä hetkellä joku Pioneerin 6,5" erillissarja, kun on vieläkin 3-tie erillissarjan mahdollistava ovipahvikonversio kesken. Sen voin kentoa, että Rockford Fosgaten Power-sarjan 6,5" basso ei mene oveen ihan helpolla
Ei, vaan edessä voi olla 5,25 tai 6,5 tuumaiset. Kannattaa katsoa, 5,25 aika nihkeä asennella kunnolla 6,5 reikään! Eli siis edessä ollut kahta kokoa, kuten jo ylempänä sanottiin
oon kuullu että joillain kajari merkeillä on semmosia elementtejä jokka menee suoraan ilman mitään renkaita vakiopaikoille, ilmeisesti siis matalampia.. alpinesta olisin kuullu ainaki, paketissa lukis että mihin autoihin käy.. korjatkaa jos olen väärässä!!
6,5 tuumaset on ainakin mulla vm.-94 ja vielä vittumaisella korotusrenkaalla varustettuna... lattiakaivon korotusrenkaasta saa tehtyä pienellä työllä sopivat mille kajarille vaan... Löytyy rautakaupasta.
Vanerista saa myös kohtuu helposti tehtyä korokerenkaan kajarille. Minulla on 5,25 ovissa, ja kotelon kera. Kotelon saannin edellytys oli peltisaksien haku kaupasta ja vähän työstöä oven sisäpeltiin....
Minulla on 5,25 ovissa, ja kotelon kera. Kotelon saannin edellytys oli peltisaksien haku kaupasta ja vähän työstöä oven sisäpeltiin....
Mulle väitettiin kerran, että tekemällä kotelon oven mid/bassolle pääsee eroon oven verhoilun ja peltien pahimmista resonoinneista. Kuinka sulla? Mulla B Vectran ovikotelot ja kaiutinritilät pärisee ikävästi sopivalla taajuudella enkä tahdo päästä eroon ongelmasta.
Mulle väitettiin kerran, että tekemällä kotelon oven mid/bassolle pääsee eroon oven verhoilun ja peltien pahimmista resonoinneista. Kuinka sulla?
Kyllä pääsin ovien räminöistä eroon, kun laitoin kotelot elementeille. Toinen etu on,että musiikki ei kuulu niin hyvin auton ulkopuolelle, kun on kotelot.
Ja noilla mun elementeillä pieni kotelo on aika must. Aluksi, kun ovissa oli pelkät elementit, niin alataajuuksia ei kuulunut lainkaan.