Calibrassani on kymmenisen kappaletta pieniä 2euron kokoisia ruosteläiskiä mm. listojen alla, ovien alareunoissa ja takakontin luukussa. Mitä voisin itse tehdä niille kun rahallinen tilanne ei oikein anna viedä autoa ammattilaiselle. Ja tarkoituksena olis saada ne ruosteet pois eikä vaa peittää, koska autoa on tarkotus pitää vielä pitkään.Olen aloittelija näissä kori-hommissa, mikä taitaa tekstistä näkyäkin Tarkat ohjeet olis aika mukavat.. Kiitos jos joku viittii neuvoo.
Jossei kyse ole läpiruosteesta,niin hiomalla kaikki ruoste pienintäkin täplää myöten pois.
Kannattaa hioa sentin-pari ruostekohdan ympäriltäkin,sillä yleensä ruoste on edennyt jonkinverran maalin allekkin.
Laadukas ruosteenesto pohjamaali ja sen päälle tarvittaessa pakkeli,joka sitten hiotaan tasaiseksi ja päälle pintamaali(pintamaalin ja pakkelin väliin voi laittaa myös hiontapohjamaalin,jolla saadaan mahdolliset pienet epätäsaisuudet vielä peitettyä).
Hiekkapuhaltamalla, kerääväpuhallus pistooli jossa hiekka on pussissa puhaltimen alla vaihdettavat kumiset päät helppo ja tarkka puhallus. Heti puhalluksen jälkeen hyvä pohjaväri päälle.
Jos aiot laittaa pohjamaalin pakkelin alle, niin pohjamaalin tulee sitten olla ko. tarkoitukseen sopivaa. Normaalit halpis pohjamaalit pehmenevät ja kiehuvat pakkelin alla.
Kiitoksia vinkeistä!! Ja kyllä noi kaikki maalit oli tarkotus hakee maalaamost ettei ainakaa niistä kuse toi homma.. Ja toi hiekkapuhallusmasiina on jo tilattu.
Mulla on hyviä kokemuksia Dremelin käytöstä tuollaisissa kohteissa. Kun laittaa yhden paksumman tai pari ohutta katkaisulaikkaa päällekkäin niin ruosteet lähtee komiasti ja halutessa myöskin hyvin tarkasti pieneltäkin alueelta.
Mutta mitenkäs päällymaaliin saa sitten niin että se ei siitä muusta pinnasta erotu? Mulla on astra kans täynnä sellasia 3mm-2cm ruosteläikkiä mm. nokkapellissä ja ovissa, joita keväällä rupean fiksailemaan. Pahimmat paikat on kuitenkin takaovien alanurkat renkaan puolelta, ne on kummallakkin puolella n. 10cm matkalta ruostees.