A vectran lämmönsäätö paneelin irroitus???
A vectran lämmönsäätö paneelin irroitus???
Nyt tarvis pikaista tietoa et millai kyseinen härpäke irtoo???
ruuvit oon kaikki avannu ja saanu sitä sentin ulos.
mutta millai sen sais sieltä kokonaan ulos kun ilmeisiti lämmön säätö vivusto pistää vastaan??
ja tänään pitäs siihen saada maali päälle.
ruuvit oon kaikki avannu ja saanu sitä sentin ulos.
mutta millai sen sais sieltä kokonaan ulos kun ilmeisiti lämmön säätö vivusto pistää vastaan??
ja tänään pitäs siihen saada maali päälle.
Säätövaijerit pitää irroittaa, jotta sen hökötyksen saa pois. Kun itse irroittelin, olin hanskalokeron ottanut pois ja onnistui aivan helposti. En tiedä kuinka helposti onnistuu muuten..
Ei kannata hätäillä sen maalauksen kanssa! Muista käyttää rasvanpoistoainetta (esim asetoonia) ja muovitartuntaa ennen varsinaista pintaväriä. Maltti on valttia
Ei kannata hätäillä sen maalauksen kanssa! Muista käyttää rasvanpoistoainetta (esim asetoonia) ja muovitartuntaa ennen varsinaista pintaväriä. Maltti on valttia
Vectra 2000
kiitos paljon neuvosta. 
sisustaa on tullut enenkin maalailtua ja rasvanpoisto ja muovitartunta maalia on käytetty mutta silti tuntuu että noihin muoveihin ei oiken maali tartu lohkee helposti.
sitten jos osaat vielä kertoa millai ne vaijerit on kiinni???
ilmeisesti jollain klipsuilla millä koko siusta on kasattu.
sisustaa on tullut enenkin maalailtua ja rasvanpoisto ja muovitartunta maalia on käytetty mutta silti tuntuu että noihin muoveihin ei oiken maali tartu lohkee helposti.
sitten jos osaat vielä kertoa millai ne vaijerit on kiinni???
ilmeisesti jollain klipsuilla millä koko siusta on kasattu.
siis en oo irrottanu viel mistää. mistä ne sieltä konehuoneesta irtoo???patrick kirjoitti:Siis, ootko irroittanu vaijerit konehuoneen päästä? Jos vaijerit on kunnossa, ei niitä ole tarpeen irroittaa itse säätöpaneelista.
hanskalokeronkin irrotin .
tärkei olis saada se lämmönsäätö paneelin etu osa irti.
-
vectra-a tuning
- 'Kapitän'

Ne vaijerit lähtee ihan helposti irti sieltä konehuoneen päästään (tuo on helppo ymmärtää väärin, mutta vaijerit EIVÄT siis mene tulipellin läpi moottoritilaan) Niihin pääsee helposti käsiksi kun hanskis poistettu ja irtoavat siitä kääntömekanismista ihan painamalla.. (vaikea selittää, mutta yksinkertainen silti irrottaa) Kannattaa katsoa blauertachos sivulta vielä irroitusohjeet kuvineen. Tai jos löytyy alfamerin tai Haynesin korjausopas niin niistä tarkemmat ohjeet.
Vectra 2000
"Kojelaudan alla, noin tuliseinän tienoilla olevat kääntömekansimit varsinaisesti kääntää ilmanohjainlärpättimet ohjaamaan ilmaa joko jaloille tai naamalle. Kääntömekanismi toimii vaijereiden välityksellä lämmönsäätöpaneelin nappeja siirtelemällä"
On se ny prkl jos ei tosta tajua mitä täs haetaan takaa
On se ny prkl jos ei tosta tajua mitä täs haetaan takaa
-
vectra-a tuning
- 'Kapitän'

Nostetaanpas tämmönen ylös. Nyt olis pahoja ongelmia ja yhdet hermot menneet..
Eli itellä oli just äsken menossa toi lämmönsäätöpaneelin irrotus kunnes luovutin. Sen lämmönsäätövaijerin sain irti hanskalokeron lähettyviltä ja sekin taisi hajota, kun väänsin sellaisesta keltasesta "klipsusta" niin rikki meni. Jäljellä olis vielä pari vaijeria ja mistäköhän ne löytää ja miten saa helpoiten irti? Yritin saada noita kahta vaijeria irti itse paneelista hanskalokeron kautta, mutta eihän siitä tullu mitään..
Pitää huomenna jatkaa, jos jaksaa vielä tapella ton kanssa..
Eli itellä oli just äsken menossa toi lämmönsäätöpaneelin irrotus kunnes luovutin. Sen lämmönsäätövaijerin sain irti hanskalokeron lähettyviltä ja sekin taisi hajota, kun väänsin sellaisesta keltasesta "klipsusta" niin rikki meni. Jäljellä olis vielä pari vaijeria ja mistäköhän ne löytää ja miten saa helpoiten irti? Yritin saada noita kahta vaijeria irti itse paneelista hanskalokeron kautta, mutta eihän siitä tullu mitään..
Pitää huomenna jatkaa, jos jaksaa vielä tapella ton kanssa..
En ole siis ite ottanut tota paneelia koskaan irti, mutta tosta vois olla jotain apua ehkä... :/ ainakin on muutama kuva tosa..
http://www.blauertacho.de/doc/opel/cal/ ... eizung.htm
itellä on kyllä vastaava projekti joskus edessä...
http://www.blauertacho.de/doc/opel/cal/ ... eizung.htm
itellä on kyllä vastaava projekti joskus edessä...
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.