ikkunan tummennus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
terosi
'Kadett'
'Kadett'

ikkunan tummennus

Viesti Kirjoittaja terosi »

kertokaa apu vinkkejä ikkunan tummennokseen. meinaan itte kokeilla, jos onnistuisin.
TUKKA PUTKELLE!
tonipyörä
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tonipyörä »

Näin itse tekisin:No ensinnäkin lasit autosta irti on huomattavasti helpompi tummentaa ku paikallaan sitten terävällä lastalla kaikki irto paskat pois lasista sit hyvä pesu molemmin puolin.Kalvosta tarkista kummalla puolella on liimapinta (sillä puolella missä on se suojamuovi)suihkepulloon fairya ja vettä sumuta reilusti lasille ja laita kalvo lasille painele enimmät kuplat käsin ja sitten pehmeällä kumi lastalla keskeltä reunoille päin kaikki ilmakuplat pois.Sitten VAKAALLA kädellä leikkaat ylimääräset vek kirurgin veitsi on hyvä ja halpa saa apteekista.Ja muutama päivä kuivumista (lasit voi olla kiinni autossa)noin pääsääntöisesti sitten riippuu minkä merkkistä kalvoo käytät ja miten kaarevat lasit on.Kaarevissa laseissa joutuu lämmittämään mut se ei kovin hyvin onnistu halppis kalvoilla.Lisätkää...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Mahdollisimman pölyttömässä tilassa kannattaa tehdä.
Toisin sanoen ei olohuoneessa,jossa pyörii esmes pitkäkarvaisia koiria :D

Lasit kannattaa pestä sinolilla tms etanolipohjaisella myrkyllä.
Römpsis
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Römpsis »

Itse just viikonloppuna tein tuon rojektin takasivulaseille, pitää huomenna käydä hakemassa lisää kalvoa takalasiin.

Ainakin Gilan kalvo on pirun helppo asentaa ja mukana tulee puhdistuslastat ja sellanen saakelin hyvä kumilasta. Sitten tarvitsee vaan _nukkaamattoman_ kankaan, (joku mikrokuituhärpäkkä oli mulla käytössä). Ja sitten vaan (lasit annoin olla paikoillaan) ohjeita noudattaen kalvoa lasiin.

Ekaks kalvohommaks onnistu pirun hyvin, ei jääny kuplia eikä vekkejä, ite ainakii oon tyytyväinen. Yks harjotuskappale tuli ku ikkunan ollessa raollaan katoin että onpas perhan pitkälti ylimäärästä kalvoo, leikataanpas pois.. :oops: lyhyekshän se jäi.. mutta onneks oli sen verran paljon kalvoo 8)
Henahoo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Henahoo »

takalasi on paras tehdä niin, että leikkaa kalvon tarksti lasin ulkopintaavasten ja sen jälkeen lämmittää sen lasin muotoon,jonka jälkeen runsaan saippuaveden kera liimaa sisäpintaan..
tumppa2
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

osta cfc kalvoja niin jokainen osaa ite laittaa eikä jää ryppäja eikä ilmakuplia ovat suoraan tehty ikkunoiden kaltevuuden mukaan joka automalliin. Saa ainakin completokselta .
Vastaa Viestiin