Jarrusatuloiden lämpötila
Jarrusatuloiden lämpötila
Tietääkö kukaan, kuinka korkeaksi jarrusatuloiden lämpötila nousee ajossa. Ajattelin maalata satulat ja pitäisi tietää millaisia lämpötiloja maalin tulisi kestää. Ei kai itse satula kuumene kovin kuumaksi?
Kiitos!
Kiitos!
joo..omaa maalia saa melkeen mistä vaan. Eli ostat siihen ns. kuumakesto maalia ainakin punasta ja mustaa löytyy 400 astetta kestävänä. Veikkaisin satuloiden lämmön olevan kesäkuumalla ja pienen jarruttelun jälkeen jossain sadan ja kahdensadan välillä..
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Ei niihin jarrusatuloihin mitään kallista jarrusatulamaalia kannata alkaa tuhlaamaan.
Esim. Miranol, Futura ym. maalit pysyvät satulassa vallan mainiosti. Itse maalasin Asconasta jarrusatulat punaiseksi Miranolilla joskus 90-luvun lopussa, ja vieläkin on maalit lähestulkoon tallella. Autokin on seissyt taivasalla jo viimeiset 4 vuotta.
Esim. Miranol, Futura ym. maalit pysyvät satulassa vallan mainiosti. Itse maalasin Asconasta jarrusatulat punaiseksi Miranolilla joskus 90-luvun lopussa, ja vieläkin on maalit lähestulkoon tallella. Autokin on seissyt taivasalla jo viimeiset 4 vuotta.
Vasaralakkaa löytyy ihan kaikenmaailman väreissä. Oman auton jarruissa punaista. Hyvin pysynyt viimeiset 3 tai 4 vuotta. Myyjä oli siis oikeassa.Nipe kirjoitti:Vedä vasaralakka esim:hopeinen on aika asiallinen väri,liekö niitä edes muita värejä?Ite vedin sillä ja tuli pirun hyvä.Piti kans ostaa oikeen jarrusatulamaalia hopeisena mut oli loppu...joten myyjä suositteli vasaralakkaa...
Re: Jarrusatuloiden lämpötila
Taitaa noi lämpötilat riippua aikalailla ajotavoista... Railakas rata-ajo taitaa nostaa ne helposti 200 C asteen pintaan ja ylikin. Normaali siviililiikenteessä tulee harvemmin samanlaisia toistuvia jarrutuksia kuin radalla.saalamo kirjoitti: Ei kai itse satula kuumene kovin kuumaksi?
Kiitos!
Jarrutetaessa täydellä teholla, niin silloin jarruja lämmitetään helposti 150 kW teholla, joten aikamoisista lämpökuormista on kyse.
j.h
Brembon jarrusatulat ovat ainakin maalattu pirun hyvillä maaleilla, sillä satulat ovat kuin uudet, kun vain puhdistaa ne useamman vuoden ajon jälkeen.
Joo ei kyllä kannata maalata millään tavan maaleilla jos aikoo oikeesti jarruttaa. Ja jos ei oo jäähdytetyt levyt niin vielä heikommin kestää.
Kyllä jäähdyttämätön levyn pinnan saa punahehkuun kun vetää yhden kovan jarrutuksen ->180km/h neljään viiteen kymppiin.
Että kannattaa laittaa kunnon maali jos aikoo maalata.
Kyllä jäähdyttämätön levyn pinnan saa punahehkuun kun vetää yhden kovan jarrutuksen ->180km/h neljään viiteen kymppiin.
Että kannattaa laittaa kunnon maali jos aikoo maalata.
-
Osku
Multa tulee vasaralakalle ääni. Kun malttaa putsata satulat kunnolla niin saa aivan törkeen kiiltävän jäljen ja kestää. Noissa spräykkäreissä taitaa olla ennemminki se ruostuminen ongelmana kun palaminen...Vasarakakka kesti ainakin omassa asconassa paremmin kun jarrunesteet 
-Kun tekee ite niin saa mitä ansaitsee-