Astra G etupyörän navan vaihto
Astra G etupyörän navan vaihto
Potilas: Astra G 1.7 DTI Caravan -00.
Oire: toinen etupyörä pitää ääntä kaarteissa -> laakeri menossa entiseksi.
Ongelma: pelkkää laakeria ei saa, pitää vaihtaa koko napa.
Korjaava toimenpide: etupyörän navan vaihto.
Kysymys: Onko kuinka helppo/vaikea operaatio?
Oire: toinen etupyörä pitää ääntä kaarteissa -> laakeri menossa entiseksi.
Ongelma: pelkkää laakeria ei saa, pitää vaihtaa koko napa.
Korjaava toimenpide: etupyörän navan vaihto.
Kysymys: Onko kuinka helppo/vaikea operaatio?
-
SporttiFarkku
- 'Kapitän'

Sama vika täällä ja ois kiva vähän ennakkoon tietää työvaiheista, jos vaan joku voisi valaista...
Mun autoni on Astra G 2.0 caravan, ja kysymys siis etupyörän laakerista. Jos siinä on jotain eroa takapyörän kanssa...
Oli vähän ero hinnassa, kun kysyin paikallisesta merkkiliikkeestä ja sitten merkittömästä. Merkkiliike: reilut 400 euroa. Ei-merkkiliike: 155 euroa. Kummastakohan ostaisi varaosan
Mun autoni on Astra G 2.0 caravan, ja kysymys siis etupyörän laakerista. Jos siinä on jotain eroa takapyörän kanssa...
Oli vähän ero hinnassa, kun kysyin paikallisesta merkkiliikkeestä ja sitten merkittömästä. Merkkiliike: reilut 400 euroa. Ei-merkkiliike: 155 euroa. Kummastakohan ostaisi varaosan
Toinen Ooppeli vaihtui Volkkariin...
~VW Passat 2.0 Variant ja Corsa B 1.0~
Et kummastakaan, vaan Motonetistä hintaan 99€...SporttiFarkku kirjoitti:Sama vika täällä ja ois kiva vähän ennakkoon tietää työvaiheista, jos vaan joku voisi valaista...
Aivan. Taaksekin vain 114€. Ja jos ei ole motonettia lähellä niin senhän voi vaikka postitella.Astra CDX kirjoitti:Et kummastakaan, vaan Motonetistä hintaan 99€...SporttiFarkku kirjoitti:Sama vika täällä ja ois kiva vähän ennakkoon tietää työvaiheista, jos vaan joku voisi valaista...
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-
SporttiFarkku
- 'Kapitän'

Aina vaan halpenee, mutta vielä niitä työohjeita? Kiitos siis vinkistä. Kai se postikuluineenkin tulee halvemmaksi tuolta Motonetistä...
Onko muuten G Astralle tehty semmoista opusta, jossa olisi vähän kaikki huoltotoimenpiteet neuvottuna...? Se on se yksi kustantaja, joka niitä opuksia on tehnyt jopa vähän autoalan ulkopuoleltakin, mutta kun en kuolemaksikaan muista, että mikä se oli...
Ei enää viitsisi maksaa maltaita (50 €/tunti) jollekin korjaamolle kaikista pikkujutuistakin, jotka ehkä voisi itsekin hoitaa... Niin ja kai Corsallekin (B) on semmoinen opus?
Onko muuten G Astralle tehty semmoista opusta, jossa olisi vähän kaikki huoltotoimenpiteet neuvottuna...? Se on se yksi kustantaja, joka niitä opuksia on tehnyt jopa vähän autoalan ulkopuoleltakin, mutta kun en kuolemaksikaan muista, että mikä se oli...
Ei enää viitsisi maksaa maltaita (50 €/tunti) jollekin korjaamolle kaikista pikkujutuistakin, jotka ehkä voisi itsekin hoitaa... Niin ja kai Corsallekin (B) on semmoinen opus?
Kyllähän esim. Motonetistä löytyy Alfamerin suomenkielinen korjausopas Astra G:lle, josta löytyy lähes kaikki ohjeet Astran kunnossapitoon (mm. "navan" vaihto-ohjeet). Itse juuri pari viikkoa sitten tilasin sekä laakeripaketin että korjausoppaan. En tosin ole vaihtanut vielä tuota pakettia, sillä varoitusvalot ei sen jälkeen ole palaneet, kun tuon postipaketin vastaanotin.SporttiFarkku kirjoitti:Aina vaan halpenee, mutta vielä niitä työohjeita? Kiitos siis vinkistä. Kai se postikuluineenkin tulee halvemmaksi tuolta Motonetistä...
PS. Tuo korjausopas vaikuttaa pikavilkaisun perusteella todella hyvältä...
-
SporttiFarkku
- 'Kapitän'

Jep. Tuota Alfameriä juuri tarkoitin, nimi vain ei tullut mieleen... Kiitosta. Täytynee naputella tilaus menemään.
Mikäs varoitusvalo sulla siinä autossa palaa (paloi)?!? Ei mulla nimittäin mikään varoitus-/vikavalo pala, mutta ääni on jo semmoinen, että piti vaimon Kirpulla tänään lähteä töihin...
Mikäs varoitusvalo sulla siinä autossa palaa (paloi)?!? Ei mulla nimittäin mikään varoitus-/vikavalo pala, mutta ääni on jo semmoinen, että piti vaimon Kirpulla tänään lähteä töihin...
Juuh, mullahan paloi / palaa aina silloin tällöin ABS:n ja TC:n varoitusvalot, eli ABS:n anturissa on jotain vikaa. Tuo anturi on integroitu laakeripakettiin, joten siitä syystä olen jossain vaiheessa vaihtamassa tuota napapakettia... Ts. laakereissa ei ole mitään vikaa, mutta koko roska on vaihdettava anturivian vuoksi...SporttiFarkku kirjoitti:Jep. Tuota Alfameriä juuri tarkoitin, nimi vain ei tullut mieleen... Kiitosta. Täytynee naputella tilaus menemään.
-
SporttiFarkku
- 'Kapitän'

Millä selvitit, että missä anturissa on vikaa?Astra CDX kirjoitti:Juuh, mullahan paloi / palaa aina silloin tällöin ABS:n ja TC:n varoitusvalot, eli ABS:n anturissa on jotain vikaa. Tuo anturi on integroitu laakeripakettiin, joten siitä syystä olen jossain vaiheessa vaihtamassa tuota napapakettia... Ts. laakereissa ei ole mitään vikaa, mutta koko roska on vaihdettava anturivian vuoksi...SporttiFarkku kirjoitti:Jep. Tuota Alfameriä juuri tarkoitin, nimi vain ei tullut mieleen... Kiitosta. Täytynee naputella tilaus menemään.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Olen antanut itseni ymmärtää, että kuskinpuolen anturi on paskana, sillä nopeusmittari on heitellyt varoitusvalon palaessa. Käsittääkseni nopeusmittari käyttää juuri vasemmanpuoleista ABS-anturia nopeuden määritykseen...Altti450 kirjoitti:Millä selvitit, että missä anturissa on vikaa?Astra CDX kirjoitti:Juuh, mullahan paloi / palaa aina silloin tällöin ABS:n ja TC:n varoitusvalot, eli ABS:n anturissa on jotain vikaa. Tuo anturi on integroitu laakeripakettiin, joten siitä syystä olen jossain vaiheessa vaihtamassa tuota napapakettia... Ts. laakereissa ei ole mitään vikaa, mutta koko roska on vaihdettava anturivian vuoksi...SporttiFarkku kirjoitti:Jep. Tuota Alfameriä juuri tarkoitin, nimi vain ei tullut mieleen... Kiitosta. Täytynee naputella tilaus menemään.
Tällainen muistikuva minullakin on. Itsellä TC ja ABS syttyy usein joko töyssystä tai reippaammin kiihdytettäessä. Kellään hajua syystä?Astra CDX kirjoitti:Olen antanut itseni ymmärtää, että kuskinpuolen anturi on paskana, sillä nopeusmittari on heitellyt varoitusvalon palaessa. Käsittääkseni nopeusmittari käyttää juuri vasemmanpuoleista ABS-anturia nopeuden määritykseen...Altti450 kirjoitti:Millä selvitit, että missä anturissa on vikaa?Astra CDX kirjoitti:Juuh, mullahan paloi / palaa aina silloin tällöin ABS:n ja TC:n varoitusvalot, eli ABS:n anturissa on jotain vikaa. Tuo anturi on integroitu laakeripakettiin, joten siitä syystä olen jossain vaiheessa vaihtamassa tuota napapakettia... Ts. laakereissa ei ole mitään vikaa, mutta koko roska on vaihdettava anturivian vuoksi...SporttiFarkku kirjoitti:Jep. Tuota Alfameriä juuri tarkoitin, nimi vain ei tullut mieleen... Kiitosta. Täytynee naputella tilaus menemään.