turvavyövaroittimesta ja turvatyynyn poiskytkennästä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

turvavyövaroittimesta ja turvatyynyn poiskytkennästä

Viesti Kirjoittaja kcl »

Omega B2:n mittaristossa on varoitusvalo kytkemättömälle turvavyölle, mutta ainakaan mulla se ei pala/pelaa. Mistä on johto irti vai onko kyseessä ihan oikea vika? Toinen kysymys koskee apukuskin turvatyynyä: onko kytkettävissä pois?
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Turvavyövaroitin ei kuulu suomen malleihin.
WeskuR
'Admiral'
'Admiral'

Re: turvavyövaroittimesta ja turvatyynyn poiskytkennästä

Viesti Kirjoittaja WeskuR »

kcl kirjoitti:Omega B2:n mittaristossa on varoitusvalo kytkemättömälle turvavyölle, mutta ainakaan mulla se ei pala/pelaa. Mistä on johto irti vai onko kyseessä ihan oikea vika? Toinen kysymys koskee apukuskin turvatyynyä: onko kytkettävissä pois?
Eikö pala edes kun laitat virran päälle? Pitäisi palaa se kun on nätten onnettomuus tilaanteessa automaattisesti kiristyvien turvvoitten vikavalo samoin kun "airpäkki" valokin.
ascona_c
OCF Member 2020

WeskuR kirjoitti:
kcl kirjoitti:Omega B2:n mittaristossa on varoitusvalo kytkemättömälle turvavyölle, mutta ainakaan mulla se ei pala/pelaa. Mistä on johto irti vai onko kyseessä ihan oikea vika? Toinen kysymys koskee apukuskin turvatyynyä: onko kytkettävissä pois?
Eikö pala edes kun laitat virran päälle? Pitäisi palaa se kun on nätten onnettomuus tilaanteessa automaattisesti kiristyvien turvvoitten vikavalo samoin kun "airpäkki" valokin.
Tässä ilmeisesti tarkoitetaan valoa, jossa kehoitetaan laittamaan turvavyö päälle. Ei siis liity airbagin/turvavyönkiristimien vikavaloon mitenkään.
WeskuR
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WeskuR »

ascona_c kirjoitti:
WeskuR kirjoitti:
Tässä ilmeisesti tarkoitetaan valoa, jossa kehoitetaan laittamaan turvavyö päälle. Ei siis liity airbagin/turvavyönkiristimien vikavaloon mitenkään.
Etkö itse vastannut aikaisemmin ettei ko. varustetta ole tässä autossa??
ascona_c
OCF Member 2020

WeskuR kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:
WeskuR kirjoitti:
Etkö itse vastannut aikaisemmin ettei ko. varustetta ole tässä autossa??
Airbag/turvavyönkiristimien valo löytyy mutta turvavyön kiinnittämisestä muistuttavaa valoa ei löydy koska ei kuulu suomen varusteisiin.
Mittaristossa on kyllä paikka turvavyön kiinnittämisestä muistuttavalle valolle, mutta siellä ei ole poltinta.
Airbag/turvavyönkiristimien valon tulee syttyä kytkettäessä virrat päälle.

Kuva

Tuossa tuo keltainen on turvavyön kiinnittämisestä muistuttava valo, samanlainen valo löytyy ainakin Vectrasta, ja Omegasta, mutta EI kuitenkaan suomen vientimalleista.

Kuva

Tämä taas on turvavyönkiristimien/airbagin valo.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

apukuskin turvatyynyä ei saa kytkettyä/ohjelmoitua pois.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Kiitos vastaajille. Tarkennetaan siis hiukan: airbag- valo pelaa, mutta juuri tuo kiinnittämättömän turvavyön valo kiinnostaa; saako sen siis pelaamaan pelkällä polttimon laitolla? Ois aivan hyödyllinen valo, ehkä...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Vastaa Viestiin