kestihän tuo jakopään remmi 90000km! Mutta kiristin puuttuu.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Eli vaihdoin v-loppuna a-veccuun vm-90
(rek 28.12.1990)jako remmin 90000 km jälkeen..Tai oikeastaan piti vaihtaa pelkästään termostaatti mutta joutui purkamaan jakopaan niin samalla vaihtoi remmin..Mutta heräsi yksi kysymys: Eikö
vm-90 vecculissa muuttunut remmin kiristys kesällä -90 kiristin-ja vesipumppu kiristykseksi??Mulla kun ei ollut kun pelkästään kiristin kiristys!!
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Itsellä on jäänyt sellainen kuva, että vesipumppukiristys on facelift-mallien (A2)ominaisuus ja noissa A1 -Vectroissa se olisi pelkkä "kiristinkiristin". Tähänkin varmaan mm. atalta tulee aika varma tieto, jos kertomani ei olekaan oikein.
mika_
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika_ »

Väkisinkin herää mielenkiinto miksi jouduit jakopään purkamaan?
Piti itse vaihtaa termostaatti, huonolla menestyksellä tosin. Vanha lähti hienosti pois, mut uutta laittaessa kiinni yksi pulteista päätti katketa, eikä sitä sitten edes kunnon lukkopihdeillä saanu pois.
korppi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korppi »

no eipä mulla mikään facelifti ole ja siinä on vesipumppu kiristys
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Antti H
OCF Member 2017

Termostaatti sijaitsee kekseliäästi hammashihna kotelon takana joten nokkapyörä on pakko ottaa pois jotta termarin kotelo ruuveihin pääsee käsiksi.
vm 8.-90 asti on jakopään kiristys vesipumpulla. Sitten tulee muistaakseni
vm-91 lähtien kiristin & vesipumppu kiristys ja vm-93 pelkkä kiristin kiristys! en ole ihan varma vuosimalleista mutta kirjan mukaan järjestys on ed. mainittu
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Siellähän se termari on hihnan takana jemmassa, mutta useamman kerran olen vaihtanut termostaatin irrottamatta edes hihnaa. Termostaattikotelon saa kyllä monissa koneissa ujutettua sieltä hihnan välistä eikä tarvitse purkaa muuta kuin avata hihnakotelo. Ehkä niissä sitten on eroja...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Antti H
OCF Member 2017

Kyllä se hihna pitää poistaa yläpäästä! Nimittäin mulla on ainakin kaksi osanen suojus hihnalla..Sen takimmaisen irroittamiseen pitää irrottaa nokkapyörä ja pari torxia
Vastaa Viestiin