Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kyllähän niitä eroja tuntui löytyvän Cossun hyväksi, mutta....
www.PummilaRacing.com kirjoitti:Tosin virikantta tehdessä, ei ole juurikaan merkitystä kumpi kansi on, jos vedet poistuvat koneesta, kansi kuin kansi osaa ottaa siitä itseensä.
madi kirjoitti:kyllähän nuistaki kansista pitäs olla enemmän versioita testissä tuoki cossun kansi saattaa olla keskiviikko versio ja kolbe maanantai rapulassa tehty
olen kuullut vähän samaa,jotkut virtaa kuulemma paremmin kuin toiset valufirmasta huolimatta
Selasin vanhoja virtausmittauspöytäkirjoja, enkä ollut päässyt omassa penkissä noin hyviin tuloksiin. Liekö johtunee sitten siitä, kun käytän suht suuria korjauskertoimia. No, pienemmät lukemat ainakin tulee minun Superflow 110E penkissä. T: Kansiviritys J.Kosunen
kosunen kirjoitti:Selasin vanhoja virtausmittauspöytäkirjoja, enkä ollut päässyt omassa penkissä noin hyviin tuloksiin. Liekö johtunee sitten siitä, kun käytän suht suuria korjauskertoimia. No, pienemmät lukemat ainakin tulee minun Superflow 110E penkissä. T: Kansiviritys J.Kosunen
Oletko itse vertaillut noita vakiokansia Coscast vs. KS koskaan?
Oisko tämänki voinu jättää postaamatta
Mutta eihän noilla virtauksilla loppujen lopuks oo niin seksuaalista
merkitystä.. Kokonaisuus on se mikä merkitsee.
Kyllä olen verrannut molempia 16v kansia. Mutta en edelleenkään ole päässyt edellä olevan linkin lukemiin samanlaisella penkillä. Sitä paitsi dyno kertoo aika lahjomattomasti moottorin virityksen onnistuneen, tai vaikka 1/4 mile kiihdytys ennen ja jälkeen muutosten. Kannen virtaus ei kerro läheskään koko totuutta, ainoastaan näyttää tasaisesti läpi kanavan imettävän ilman(imukanavassa), mutta kun siihen lisätään polttoaine sumuna ja moottorista johtuva sykäyksittäinen imu, tilanne voikin olla jotain ihan muuta. On paljonkin olemassa moottoreita, joissa kansi voi virrata vaikka kuinka hyvin, mutta jostain syystä ei tuota tehoa lähellekkään kannen virtauksia vastaavalla tavalla. Syitä siihen voi olla vaikka missä moottorin apulaitteisiin kuuluvissa osissa. T: Kansiviritys J.Kosunen
tossa kolben kannessa sielä virranjakapäässä on tuommonen "pakkasroppu" onko jollain tuosta kuvaa...? kun itselläni tuntuu että siitä puutuu se roppu tai jokin... mikä siinä sitten on ?