Kadett / Ascona vetoakseli

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Kadett / Ascona vetoakseli

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Sopiiko C-Asconan vetoakselit (18E/F16) E-Kadettiin joka on vastaavalla tekniikalla?

Lähinnä tota pituutta meinasin että onko sama, nivelet on ilmeisesti samat.

Motonet ei löydä C-asconaan muihin kuin 1.3:seen vetoakselit, mutta kadettiin löytyy muitakin. Näyttäis noi pikkuvetarit olevan samat molemmissa.
Terodes
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Terodes »

Sopinee. Mulla ainakin on tuossa alunperin 1,6S D-Kadetissa (Nyt 1,8E):ssa 1,8E:n Asconan akselit.
Immortal
'Kadett'
'Kadett'

luultavasti

Viesti Kirjoittaja Immortal »

väittäsin että sopii.. 1.3 asconassa on ainoastaan erit vetonivelet/akseli. 1.6 ja 1.8 sitten on samat.. ja saattaa 2.0 litran koneestakin käydä nivelet ja akseli noihin 1.6/1.8 koneisiin.. ja kadettihan on pitkälti samanlaisella tekniikalla kuin ascokin. ooppeleissa on nääs tämä osien yhteensopivuus hyvää :P
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: luultavasti

Viesti Kirjoittaja havericky »

Immortal kirjoitti:väittäsin että sopii.. 1.3 asconassa on ainoastaan erit vetonivelet/akseli. 1.6 ja 1.8 sitten on samat.. ja saattaa 2.0 litran koneestakin käydä nivelet ja akseli noihin 1.6/1.8 koneisiin.. ja kadettihan on pitkälti samanlaisella tekniikalla kuin ascokin. ooppeleissa on nääs tämä osien yhteensopivuus hyvää :P
Eipä mee ihan noin.

Yleisesti ottaen.

13S/16SV samat vetonivelet/akselit
16S/18E/20NE jne samat vetonivelet/akselit
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Terodes kirjoitti:Sopinee. Mulla ainakin on tuossa alunperin 1,6S D-Kadetissa (Nyt 1,8E):ssa 1,8E:n Asconan akselit.
Näin on tarkoitus minunkin tehdä.
Kadettiin 16SV:n tilalle asconan 18E+F16+asconan vetoakselit+asconan tolpat
Opelkadettc1,3n
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opelkadettc1,3n »

Muakin kiinnostas et sopiiko. Olis kans tarkotus laittaa 2.0l pata omaan e kadettiin ja kaverilla olis ylimääräsenä tollaset vetarit.
Sopiihanse kun sovittaa
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Sopii.
Pitää laittaa asconan tolpat, kadetin iskarit ja kiinnitys mutteri.
Sit vaan jos leimalle meinaat niin levyt taakse ja varmaan kaikenlaista muutakin juttuja.

PS. Pistä samatien SEH-kone.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

janne75 kirjoitti:Sopii.
Pitää laittaa asconan tolpat, kadetin iskarit ja kiinnitys mutteri.
Sit vaan jos leimalle meinaat niin levyt taakse ja varmaan kaikenlaista muutakin juttuja.

PS. Pistä samatien SEH-kone.
Levyt tarvii taakse E-kadetissa vaan 2.0 16v mallissa...
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

Mulla on 2.0i E kadetissa toisella puolella 2.0i A vectra:n ja toisella 1.8 C ascona:n vetoakseli(en muista kumpi on kumpi). Pieni pituusero oli muistaakseni alkuperäiseen verrattuna mutta kävi suoraan ja toimii tälläkin hetkellä.
Opelkadettc1,3n
'Kadett'
'Kadett'

Mahtaakoos noi asconan tolpat käydä kadettiin? Eiköhän ne kuitenkin oo pikkusen erilaiset. Yläkiinnitys käsittääkseni erilainen. Ja ei taida auttaa vaik vaihtas yläjousilautasenkin ku jousetkin on erilaiset. Voi olla et oon väärässäkin. Mut mun käsitys olis tällänen. Oisko kellään tietoo? Ei jaksais alkaa mettästeleen turhaan kadetin isoja tolppia ku olis asconankin tolpat kaverilla ja viel turhan panttina.
Sopiihanse kun sovittaa
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Opelkadettc1,3n kirjoitti:Mahtaakoos noi asconan tolpat käydä kadettiin? Eiköhän ne kuitenkin oo pikkusen erilaiset. Yläkiinnitys käsittääkseni erilainen. Ja ei taida auttaa vaik vaihtas yläjousilautasenkin ku jousetkin on erilaiset. Voi olla et oon väärässäkin. Mut mun käsitys olis tällänen. Oisko kellään tietoo? Ei jaksais alkaa mettästeleen turhaan kadetin isoja tolppia ku olis asconankin tolpat kaverilla ja viel turhan panttina.
Tolpat ei käy suoraan, mutta helposti :lol:

Laita asconan tolppiin: Kadetin iskari, Kadetin iskarin kiinnitysmutteri, Kadetin jousilautanen, Kadetin jousi, Kadetin iskarin yläpään laakerointi/jousilautanen.

Kannattaa tarkkaan mitata jousilautasen paikka ja asento, että saa sen hitsattua samaan asentoon takaisin. :wink:
Opelkadettc1,3n
'Kadett'
'Kadett'

Aivan noinhan se tietysti käy. Tarvii kattoo nyt sit miten tekis. Tekiskö sit tollee asconan tolpista tehä vai hommaisko vaan kadetin tolpat.
Sopiihanse kun sovittaa
Vastaa Viestiin