c20xe NYKII 3000RPM KOHDALLA

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
trax
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja trax »

mulla ecotökötissä kierrosluku meni viuhaa tahtia ylös-alas-ylös-alas, vika oli nokka-akselin asento-anturissa. teki kanssa sitä että nykäs ja vilautti merkkivaloa,mutta kuitenkin taaas toimi normaalisti. sitten kun en heti vikaa löytänyt ja ajoin autolla niin anturi sanoi kokonaan sopimuksensa irti. en sano,että tämä anturi olisi vikana sinun autossas, koska en tuosta c20xe moottorista juuri tiedä, kerroin vain miten minulla om käynyt.

-Ilkka-
joppeh
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja joppeh »

mm mulla tekee sama, eli välillä kierrosluku mittari vetää sambaa.... mm onko tää nokka-akselin asentotunnistimen vaihto suurikintyö? koskaan tullu tehtyä.
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

tarkastappas se kampiakselin asentoanturi/johdon eristys.
trax
'Admiral'
'Admiral'

joppeh kirjoitti:mm mulla tekee sama, eli välillä kierrosluku mittari vetää sambaa.... mm onko tää nokka-akselin asentotunnistimen vaihto suurikintyö? koskaan tullu tehtyä.
http://vectra.desteem.org/anturi.htm
tuolla on ohjeet. itse en mitään hihnoja löysännyt. avasin jakohihnan suojamuovin kiinnikkeet ja tungin räikän välistä sisään, hyvin onnistui. muistutan nyt, että siellä on ulkopuolisella torx kannalla oleva pultti, jolla tuo anturi on kiinni. meni itselle sormi suuhun vaihtaessa kun ei ollutkaan sopivaa avainta ja autoa olisi tarvinut, onneksi naapuri pajalta apua löytyi. ps, jos olet kyseisen osan vaihtamassa, kauttani sellaisen saa halvalla.

-Ilkka-
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

trax kirjoitti:
joppeh kirjoitti:mm mulla tekee sama, eli välillä kierrosluku mittari vetää sambaa.... mm onko tää nokka-akselin asentotunnistimen vaihto suurikintyö? koskaan tullu tehtyä.
tuolla on ohjeet. itse en mitään hihnoja löysännyt. avasin jakohihnan suojamuovin kiinnikkeet ja tungin räikän välistä sisään, hyvin onnistui. muistutan nyt, että siellä on ulkopuolisella torx kannalla oleva pultti, jolla tuo anturi on kiinni. meni itselle sormi suuhun vaihtaessa kun ei ollutkaan sopivaa avainta ja autoa olisi tarvinut, onneksi naapuri pajalta apua löytyi. ps, jos olet kyseisen osan vaihtamassa, kauttani sellaisen saa halvalla.

-Ilkka-

C20xe:ssä ei ole jakopäässä nokka-akselin anturia. Jos on motronic 2.5 niin sitten on jakajassa hall-anturi, mikä ei tosin tuollaista oiretta aiheuta.
trax
'Admiral'
'Admiral'

opeltuning kirjoitti:
trax kirjoitti:

-Ilkka-

C20xe:ssä ei ole jakopäässä nokka-akselin anturia. Jos on motronic 2.5 niin sitten on jakajassa hall-anturi, mikä ei tosin tuollaista oiretta aiheuta.
kyllä juu, en tiedä onko kirjoittajalla opeltuning c20xe vai x20xev. neuvoin juuri tämän takia, jos x20xev koneen omaa ja on kyseinen ongelma. tuosta c20xe moottorista en juuri tiedä. :)
joppeh
'Kadett'
'Kadett'

kone on c20xe :l
joppeh
'Kadett'
'Kadett'

nyt jätkät on iso ongelma... nykiminen jatkui, kunnes lähdin töihin yksi aamu ja moottori sanoi seis kunnon nykäsyn jälkeen... sai jauhaa käyntiin jokusen aikaa ja sen jälkeen kun auto käynnistyi ni tuntui että kävisi vaan parilla pytyllä, sininen pilvi tulee ja bensa haisee oikein kunnolla, tehot kateissa.
Vastaa Viestiin