WTA kirjoitti:No minun signumissani oli kuulemma edellisen omistajan mukaan alkanut kuulua jotain ääntä jakopäästä tms. 150 tkm kohdalla. Ilmeisesti oli kiristimessä ollut jotain häikkää. Siis kone on tuo 2.0 T vm -04.
Ja mitä tulee eroihin 2,2 ja 2.0 T välillä niin tuntuvat olevan eri planeetoilta meinaan tuo 2,2 tuntui mopolta verrattuna tuohon 2,0 turboon. Käytiin veljen kanssa koeajamassa molempia kun oltiin sille uutta autoa laittamassa. Todella vaikea uskoa tuota 0,3 s eroa 0-100 km/h. Itseasiassa melko vaikea uskoa tuo 9,1 s tuolle turbolle. Tarkoitan, että tuntuu kiihtyvän paremmin. Nooh, tästä varmaan saadaan väittelyä aikaiseksi kun haukuin 2,2 mopoksi mutta jos ette usko niin käykää koeajamassa molemmat.
Miksei sitä uskois, että se sinusta tuntuu tuolta, jos kerta niin sanot? Ite oon C Vecuista ajanu vanhalla 1.8:lla, 2.2 directillä ja 3.2 V6:lla. Ei noista mopoja kyl ollu mikään muu kuin tuo 1.8. Jos 2.2:lla tuntuu mopolta, nii sit ois kannattanu ottaa se lattiamatto sieltä kaasupolkimen alta pois

. Ei toi 3.2 V6:kaan tuntunu miltään tykiltä, vaikka se kiihtyy "pikkuisen" eri tahtiin kuin 2.2directi tai 2.0t. Se on noiden nykyisten OPELin bensavapareiden ominaisuus, että ne ei sinänsä tunnu niin sähäkiltä kuin mitä ne ovat...ei ole mitään turboviivettä ja vääntö on erittäin tasaista koko kierrosalueella. Turbokoneiset taas tuntuvat omastakin mielestä aina kiihtyvän paremmin kuin mitä ne oikeasti kiihtyy...kokeilepa jotain turbokiisseliä...ne vasta tuntuukin kiihtyvän hyvin.
PS. Itse kuulin tuon ongelmattomuuden kuukaus sitten erään OPEL-liikkeen huoltopääliköltä. Luulis sillä jampalla ainakin olevan TIETOA noista jakopäiden korjauksista. Sitä ei tietysti voi koskaan varmaks sanoa, jakoiko se oikeaa tietoa, mutta toisaalta typerää sen olis ollu valehdellakaan siitä. Aika helposti noissa kuulopuheissa voi mennä jyvät ja vellit (hihnat ja remmit) sekaisin, kun puhutaan OPELin moottoreista ja jakopäistä. En tiedä sit jos jossai Etelä-Suomessa ei ihmiset nykyään vaihda ollenkaan öljyjä autoihinsa ja vaikuttaako se sit noiden jakopäiden toimivuuteen...?