Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Miten iso projekti olisi vaihtaa 1.8 GSI Kadettiin 2.0 8V Kadetin kone?
Mitä muuta koneen lisäksi pitäisi vaihtaa?
Ajattelin hankkia koneen Saksasta tmv. Hyviä nettisivuja mistä löytyisi vaihtokoneita? Tai suomalaisia firmoja mitkä toimittaa koneita?
En ole kyllä mitannut niitä jarruja mutta mielestäni ne ovat samanlaiset kun 2.0 8V:ssä. Vaihdelaatikko ja itse kone tietenkin pitää vaihtaa. Minulla olisi tällä hetkellä vielä autossani kiinni 20SEH moottori Enemin A7 nokalla ja F16cr-laatikko. Paljos oisit valmis maksamaan tuollasesta? Viime kesänä rempattu(m-renkaat, kansi, kk-laakerit yms.)
Nyt mulle tarjottiin '89 Omegan 2.0 tekniikkaan, onko se siis toi 20seh vai 20ne kone vai mikä? Ja tuo varmaan olis kadettiin passaava? Kun ei niin kauheesti viellä oo tietoa noista. Belgiasta tuotu kuulemma, ajettu vähän reilut 100000km ja ei olis kauhean kalliskaan.
Tässä tutkailtuani tulin siihen tulokseen että tuon koneen täytyy olla 20se, mahdanko olla oikeassa? Mitä eroa tuolla 20se ja 20seh:lla mahtaa olla? Eikös tuo 20se ole 122hv ja 20seh 130 hv?
Omegaa ei tietääkseni ole tehty kasitappisena muuta kuin tuo 20se(122hv ilman kattia) ja c20ne(115hv katin kanssa).Tuo seh kone löytyy sit ainakin c-asconasta,e-kadetista ja a-vectrasta,korjatkaa jos olen väärässä...