Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vectraan on tulossa (hieman piristetty) 20SEH vanhan 20NE myllyn tilalle... Mutta mikäköhän laatikko motin jatkeeksi, jotta ei tarvis pyöriä muiden jaloissa. F16CR vai F20 tai muita ehdotuksia?
F16cr,kiihtyy sillä paremmin(välitykset)mutta jos on tulossa oikeen tehokas kone niin sitten f20(kestää vääntöä paremmin kuin f16).Sellaiseen sopivasti viritettyyn katukoneeseen tuo f16cr laatikko todella hyvä.
Siis hetkinen? Onko F16 ja F16CR jotenki eri asia? Tuli vaan mieleen että kaverilla oli alkuperäinen Suomi GT Vectra SEHhi koneella ja F16 laatikolla ja mulla oli Belgian taxfree GT Vectrasta otettu SEHhi kone ja F20 laatikko, niin välityksis oli ihan selvä ero. Kyllä kaveri sai nykiä paljo ennemmin isompaa ja satasen vauhdissa mulla oli selvästi alemmat kierrokset. Rengastus oli ihan sama molemmissa autoissa.
F16 laatikko on luultavasti paras ratkaisu. Pari vuotta sitten tuli rakennettua Kadett E GT -85 20XE koneella ja F16-laatikolla missä oli 3.74 perävälitys. Kiihtyi aikas mukavasti;) Kakslitrasissa on ollut 3.55 perävälitystä ja muitakin perävälityksiä löytyy.
Perävälitys on stanssattu vaihteiston alumiiniseen päätykoppaan. Stanssauksen lukeminen vaatii yleensä alumiinipinnan täydellisen puhdistuksen, jotta kevyt stanssaus saadaan näkyviin.
On 2003-05-09 14:17, Hakola wrote:
Onko F16 ja F16CR jotenki eri asia?
Vectrasta otettu SEHhi kone ja F20 laatikko, niin välityksis oli ihan selvä ero. Kyllä kaveri sai nykiä paljo ennemmin isompaa ja satasen vauhdissa mulla oli selvästi alemmat kierrokset.
F16CR on yksi versio F16-laatikosta. CR on tarkoittaa "Close Ratio", eli tiheävälitteinen. Eri versioiden ero on juuri noissa välityksissä.
F20-laatikon välityksien pitäisi olla samat kuin F16CR-laatikon, mutta perävälityksissä on eroja.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulla olis tuolla kellarissa yks f16 lodju, en tiedä sit onko se toi "cr" vai mikä. Mutta ainaki ne tasauspyörästön laakerit on finaalissa. Muistaakseni gsi kadetista
<font size=-1>[ This Message was edited by: cockjerry on 2003-05-11 16:34 ]</font>
njoo kyllä se on vissiin se "cr", pääty kopas luki tekstit c374 ja alkup. gsi kadetista. Mutta ne tasauspyörästön laakerit aika paskana. Mitäs tosta vois pyytää jonku 40e? voi tietysti pudottaa mut toi oli tollanen heitto