c16nz moottorissa on tehoa 55kw, eli 75hv. Saman verran on myös 13s moottorissa hepoja mutta vähemmän vääntöä kuin 1.6:ssa.On 2003-05-09 18:15, obelix 1,6i wrote:
eli mitä eroo on mun 1,6 ykspiste ruiskulla tohon c16se :n? mitä mulla on heppoja ku ei lue rekisteri ottees kaveri väitti et on 55kw mutta 1,3 kaasariski on 55kw pitääkö paikkansa? rekisteri ottees on muuten merkintä vähäpäästöinen tai jotain pakokaasujen takaisin kierrätys vaikuttaako koneen vaihtoon?
lisää kiihtyvyyttä kadetiin?
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Vaikuttaa se sen verran, että vaihdettavan koneen tulee olla myös vähäpäästöinen eli koneen mallimerkinnässä pitää olla eka kirjain C esim C20NE kone kelpaa, mutta 20NE ei. Ja tuo pakokaasujen takaisinkierrätys sydeemi pitää myös säilyttää.On 2003-05-09 18:15, obelix 1,6i wrote:
rekisteri ottees on muuten merkintä vähäpäästöinen tai jotain pakokaasujen takaisin kierrätys vaikuttaako koneen vaihtoon?
Eroa on männät, sylinterinkansi, nokka-akseli ja ruisku. Yhteistä siis lähinnä lohko ja kampiakseliOn 2003-05-09 18:15, obelix! wrote:
eli mitä eroo on mun 1,6 ykspiste ruiskulla tohon c16se :n?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Repa ja daa:
C16NZ -> C20NE
Itse vaihdoin:
Moottori, kytkin, vaihteisto ja vetarit.
Startti. (Laturi käy vanhasta).
Jarrutehostin 9". (joissain c16nz-malleissa on ollut myös isompaa 9" tehostinta.)
Paineenrajoitusventtiilit.
Etujoustintuet, etu- ja takajouset.
Etujarrulevt ja satulat.
Etukallistuksenvakain.
Taka-akselin osalta en itse tehnyt mitään, koska siellä oli valmiiksi jo yhtä paksu kallistuksenvakain kuin gsi:ssä. Lienekkö joku vaihtanut vai ollut tehtaalta lähtien..
Opelilta saatujen paperien mukaan C16NZ-malleissa pitäisi olla takana ohuempi kallistuksenvaikain kuin Gsi-malleissa.
C16NZ -> C20NE
Itse vaihdoin:
Moottori, kytkin, vaihteisto ja vetarit.
Startti. (Laturi käy vanhasta).
Jarrutehostin 9". (joissain c16nz-malleissa on ollut myös isompaa 9" tehostinta.)
Paineenrajoitusventtiilit.
Etujoustintuet, etu- ja takajouset.
Etujarrulevt ja satulat.
Etukallistuksenvakain.
Taka-akselin osalta en itse tehnyt mitään, koska siellä oli valmiiksi jo yhtä paksu kallistuksenvakain kuin gsi:ssä. Lienekkö joku vaihtanut vai ollut tehtaalta lähtien..
Opelilta saatujen paperien mukaan C16NZ-malleissa pitäisi olla takana ohuempi kallistuksenvaikain kuin Gsi-malleissa.