Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
sxf
'Kapitän'
Viesti
Kirjoittaja sxf » 23 Joulu 2007, 15:21
Joo elikkä kyseessä on vectra b 96- 1,6 ecotec. On ollu sellasta kierrosten lievää vaihtelua ja ajossa nykimistä sekä moottorin vikavalo palaa vähän väliä aina hetkisen, mutta muistiin ei jää mitään vika koodia. Nyt tänään noin viikon seisomisen jälkeen lähti normaalisti käyntiin kuten aina mutta sitten sammui ja käynistäessä pyöri vajailla pytyillä vähän aikaa ja nyt ei enää lähde ollenkaan. Vika valo saattaa vilkkua kun starttaa.. Mistäpä sitä tällaiset viat voisi johtua?? Jos joku tietää niin Kiitos jo etukäteen!!
röpönikkari
'Admiral'
Viesti
Kirjoittaja röpönikkari » 23 Joulu 2007, 19:44
Parit veikkaukset: Sytytyskasetti, moottorin ohjainlaite tai pakoventtiili
e: Ja jakoremmi kannattaa kans kattoo
sxf
'Kapitän'
Viesti
Kirjoittaja sxf » 24 Joulu 2007, 10:49
röpönikkari kirjoitti: Parit veikkaukset: Sytytyskasetti, moottorin ohjainlaite tai pakoventtiili
Missäs siaitsee sytytys kasetti?
röpönikkari
'Admiral'
Viesti
Kirjoittaja röpönikkari » 24 Joulu 2007, 12:35
sxf kirjoitti: röpönikkari kirjoitti: Parit veikkaukset: Sytytyskasetti, moottorin ohjainlaite tai pakoventtiili
No siis se on se tulppien päällä oleva musta mötikkä. Kutsutaan myös sytytyspuolaksi.
ascona_c
OCF Member 2020
Viesti
Kirjoittaja ascona_c » 24 Joulu 2007, 12:54
Jos vikavalo vilkkuu käynnistettäessä, niin eikös silloin ole ajonesto päällä?
sxf
'Kapitän'
Viesti
Kirjoittaja sxf » 24 Joulu 2007, 22:01
ascona_c kirjoitti: Jos vikavalo vilkkuu käynnistettäessä, niin eikös silloin ole ajonesto päällä?
Niin luulen. Mutta onkohan minun avaimessa joku siru, vaikka se on ihan tavallinen avain, vai onko se koko ajon esto siinä virta lukossa??
ascona_c
OCF Member 2020
Viesti
Kirjoittaja ascona_c » 24 Joulu 2007, 22:27
sxf kirjoitti: ascona_c kirjoitti: Jos vikavalo vilkkuu käynnistettäessä, niin eikös silloin ole ajonesto päällä?
Niin luulen. Mutta onkohan minun avaimessa joku siru, vaikka se on ihan tavallinen avain, vai onko se koko ajon esto siinä virta lukossa??
Avaimessa on sisällä siru, ja virtalukon ympärillä oleva rengas tunnistaa sirun, ja ajonesto kytkeytyy näin pois päältä.
sxf
'Kapitän'
Viesti
Kirjoittaja sxf » 24 Joulu 2007, 22:34
ascona_c kirjoitti: sxf kirjoitti: ascona_c kirjoitti: Jos vikavalo vilkkuu käynnistettäessä, niin eikös silloin ole ajonesto päällä?
Avaimessa on sisällä siru, ja virtalukon ympärillä oleva rengas tunnistaa sirun, ja ajonesto kytkeytyy näin pois päältä.
Ok. Kiitos tiedosta. Kokeilenkin heti toisella avaimella!
Janne M
'Diplomat'
Viesti
Kirjoittaja Janne M » 25 Joulu 2007, 10:49
röpönikkari kirjoitti: sxf kirjoitti:
No siis se on se tulppien päällä oleva musta mötikkä. Kutsutaan myös sytytyspuolaksi.
Ei oo Vectrassa sytytyskasettia vaan ihan perus puolajakaja sekä sytytysjohdot.
Z16XE-koneessa on moinen erilin kapistus.