Manta B ja moottorit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
turbo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo »

Nää on makuasioita :wink:, mut on turbotus hieman kallista
lompsalle :cry:.

Onhan noit myynnissä kutos mantoja, ovat vaan aika hintavia...
Honda Accord CL7 K20A6
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

LUMI kirjoitti:itse en vain henkilökotaisesti ymmärrä miksi pitäisi olla etuakselin päällä paljon painoa
....sanoo mies millä on cihhi konehuoneessa :roll:
Todennäköisesti väärässä.
manzak
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja manzak »

LUMI kirjoitti: ahdettu 4´nen ja 10500 rpm kuulostaa mun mielestä paremmalta 8)
Enpä muista ikinä kuulleeni, varsinkaan opelin koneesta. :lollis: Kyllähän kireen nelosen äänet saa ihon kanalihalle myös, esim. Fordin BDA... 8)
LUMI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja LUMI »

manzak kirjoitti:
LUMI kirjoitti: ahdettu 4´nen ja 10500 rpm kuulostaa mun mielestä paremmalta 8)
Enpä muista ikinä kuulleeni, varsinkaan opelin koneesta. :lollis: Kyllähän kireen nelosen äänet saa ihon kanalihalle myös, esim. Fordin BDA... 8)
kyllä niitäkin on :o
omega16T kirjoitti:
LUMI kirjoitti:itse en vain henkilökotaisesti ymmärrä miksi pitäisi olla etuakselin päällä paljon painoa
....sanoo mies millä on cihhi konehuoneessa :roll:
vähempi se 4nen painaa kun 6nen

ja ens kesänä mennään lujaa CIHhin 4sella Kalajoella :o että tervetuloa vaan näyttämään mihin alumiini riittää mutta sulla ei taida kyllä olla rahkeita puhua mitään :lollis:
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

LUMI kirjoitti:
ja ens kesänä mennään lujaa CIHhin 4sella Kalajoella :o että tervetuloa vaan näyttämään mihin alumiini riittää mutta sulla ei taida kyllä olla rahkeita puhua mitään :lollis:
Meinaat siis mennä jo alle 14,5:n :lollis: . Mulla ei ole tarvetta kehua etukäteen asioilla mitä ei ole tapahtunut :roll: ...
LUMI
'Senator'
'Senator'

omega16T kirjoitti:
LUMI kirjoitti:
Meinaat siis mennä jo alle 14,5:n :lollis: . Mulla ei ole tarvetta kehua etukäteen asioilla mitä ei ole tapahtunut :roll: ...
menen aina lujempaa kuin sun kadettis :lollis: eli ens kesälle 20sen alituiskin riittänee :o
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

LUMI kirjoitti: menen aina lujempaa kuin sun kadettis :lollis: eli ens kesälle 20sen alituiskin riittänee :o
Todennäköisesti riittää...eipähän mene sullakaan tää kesä sit pilalle.
LUMI
'Senator'
'Senator'

omega16T kirjoitti:
LUMI kirjoitti: menen aina lujempaa kuin sun kadettis :lollis: eli ens kesälle 20sen alituiskin riittänee :o
Todennäköisesti riittää...eipähän mene sullakaan tää kesä sit pilalle.
ei mee se on varmaa jo muutenkin, ja mää ehdin todennäköisesti jo kuolla vanhuuteen ennekuin se sun kadettis edes liikkuu :lollis:

ens kesäks multa tulee CIH turbo vaparin lisäksi Kalajoelle

ja suraavalle kesälle tehdään remmiahdin CIH eli kuminauhamotskia pitää työstää todella paljon että pysyt mukana 8)
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Huoh....että te jaksatte...
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

LUMI kirjoitti: ei mee se on varmaa jo muutenkin, ja mää ehdin todennäköisesti jo kuolla vanhuuteen ennekuin se sun kadettis edes liikkuu :lollis:

ens kesäks multa tulee CIH turbo vaparin lisäksi Kalajoelle

ja suraavalle kesälle tehdään remmiahdin CIH eli kuminauhamotskia pitää työstää todella paljon että pysyt mukana 8)
Näinhän se menee että rahalla saa ostettua vehkeet heti ja saa vielä sellaisen kun joku muu on halunnut tehdä...köyhä(minä) joutuu viettämään illat tallilla ja palkaksi saa korkeintaan sellasen kun on itse halunnut.
Jos meinaat vanhuuteen kuolla odotellessa niin saa kyllä osallistua rakentamiseen, jopa rahallisesti :wink: .
Olishan se suoranainen ihme jos ei ahdettu 2,4:n cihhi mihin on työnnetty painonsa verran rahaa osiin menis kovempaa kuin parin satasen "virityksillä" pilattu ekotunkio, eikös se olis jo aika noloakin jos näin ei kävisikään :roll: .
Meinaatko muuten vaihtaa tohon remmiahtimeen ketjuvedon vai joudutko nöyrtymään kuminauhan käyttöön?
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

V*ttu ku mä saan ton kuminauha virityksen vedettyä ni mää ajan teiät molemmat suohon... -(z)- -(z)- :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lol:
LUMI
'Senator'
'Senator'

telwin kirjoitti:V*ttu ku mä saan ton kuminauha virityksen vedettyä ni mää ajan teiät molemmat suohon... -(z)- -(z)- :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lol:
tervetuloa vaan :o ootko jo ens kesänä Kalajoella
omega16T kirjoitti: Meinaatko muuten vaihtaa tohon remmiahtimeen ketjuvedon vai joudutko nöyrtymään kuminauhan käyttöön?
ei kyllä sekin ketjulla tulee 8) ja raha on senverta vanha keksintö että ei sitä kannata näissä rakennushommissa säästellä :lollis:
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

LUMI kirjoitti: ja raha on senverta vanha keksintö että ei sitä kannata näissä rakennushommissa säästellä :lollis:
Ja silloinhan sitä joutuu yleensä tuhlaamaan kun taidot :no: riitä.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ooppelijanne kirjoitti:
Tosin, tuo 2.5:sen kuutioiden ylitys on niiiin pieni, että jollakin konttorilla saattaakin mennä läpi, jos ei aleta kuutiomillejä laskemaan vaan ihan yhden desimaalin tarkkuudella nuo litrat.

Asconaan tuo 2.5 menee ihan lain puitteissa, sitä kun on tehty dieselinä 2.1L.

Noi ei nyt ihan noin. 2.0CIH on 1979cc ja 2.5 kutonen on 2489cc, eli 25% säännöllä tilavuus menee yli.
B-Ascon diesel on 1998cc, jolloin tilvauus riittää 2.5CIH:lle.

Ja Santahan tuossa mainitsi jo painon.

Mutta B-Mantaan saa laittaa Bemarin(jos nyt joku välttämättä haluaa) M20B23 koneen. Eli 2.3L ja 150Hv. Sisällehen saa sitten tuupata 2.5 kampuran tms...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jos kriteerinä on kutosen soundit, niin ohan noita patoja tarjolla. Eikös suoria kutosia oo tehty het vaekka minkä merkin saralla. Pistää pussihousuhämmennystä koko rahalla ja tunkkaa joku Lexuxen kutosen tai jonkun pajeron diiselin pellin alle.
JEEEEEEEEEEEEE!
Vastaa Viestiin