A-omegan outo sammumattomuus ongelma??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Irmscher1 »

Tämä auto on nykyään minulla ja kohta tulossa tienpäälle kunhan saan kortin. Mutta asiaan olen itsekin tutkinut johtoja ja muita tämmöisiä
ja olen huomannut sellaisen asian että kun auton käydessä yrittää startata niin että startti pyörähtää niin moottorin saa sammutettua. Että onko vika nyt starttimoottorissa ja miten ihmeessä se voi vaikuttaa tälläseen?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Irmscher1 kirjoitti:Tämä auto on nykyään minulla ja kohta tulossa tienpäälle kunhan saan kortin. Mutta asiaan olen itsekin tutkinut johtoja ja muita tämmöisiä
ja olen huomannut sellaisen asian että kun auton käydessä yrittää startata niin että startti pyörähtää niin moottorin saa sammutettua. Että onko vika nyt starttimoottorissa ja miten ihmeessä se voi vaikuttaa tälläseen?
se startausasentohan sulkee muita virtapiirejä,että saa startille paremin virtaa.vaikuttaako valokatkaisimen asento esim.
ja vähän vielä tosta starttauksesta,elä nyt uuestaan starttaa,mut sammuiko se samantien starttiasennossa,vai sen jälkeen kun avaimen palautit takas,ja mihin asti palautit,käänsitkö suoraan nollaan?onko startilla muita kun 1 pienempi liitin?siis se heräte.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
kimmo.k
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kimmo.k »

Isällä oli toyota landcruiserissa samaa ongelmaa, vikana oli joku päävirtarele joka aina jumi päälle.. toisinaan kyllä sai sammumaankin
Jos epäröi liian pitkään, joutuu pian vaihtamaan kalsarit.
16SH, X20XEV, X25XE, Z22YH, Y22DTR
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Starttauksen jälkeen käänsin avaimen nollaan, startin johtoja en pysty tällä hetkellä katsomaan koska auto on maalauksessa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

kimmo.k kirjoitti:Isällä oli toyota landcruiserissa samaa ongelmaa, vikana oli joku päävirtarele joka aina jumi päälle.. toisinaan kyllä sai sammumaankin
mahdollinen kyllä,eiköhän se siellä oo samanlailla oo kun vaikka tossa mulla.sulakkeen kera.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Tänään kävin katsomassa niin Starttimoottorille tulee 1 paksu virtajohto ja 1 pieni punamusta.
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Re: A-omegan outo sammumattomuus ongelma?

Vika löytyi! Elikkäs takapenkin lämmittäjän releet jäi jumiin jolloin virta kiersi väärän kautta :evil:
fafa65
OCF Member 2017

Re: A-omegan outo sammumattomuus ongelma??

Viesti Kirjoittaja fafa65 »

:D Hieno homma!!! Meikkis sitä asiaa aikoinaan tutkin ja tutkin ja tutkin :P
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Vastaa Viestiin