Seosmittarin kytkeminen lambdan rinnalle?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Voiko lambda-anturin rinnalle kytkeä suoraan seosmittarin joka tarkkailee lambdan antamaa signaalia? Siis siten ettei lambdan normaali toiminta häiriytyisi moottorinohjauksessa.
-respect to the man in the ice cream van-
thomas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja thomas »

Kyllä voi!
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Saatta myös aiheuttaa moottorinohjaukseen häiriöitä ja seosmittari ei näytä oikeen.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2003-02-04 19:55, bone wrote:
Voiko lambda-anturin rinnalle kytkeä suoraan seosmittarin joka tarkkailee lambdan antamaa signaalia? Siis siten ettei lambdan normaali toiminta häiriytyisi moottorinohjauksessa.
Voi ja ei

Jos seosmittari on hyvin tehty, niin se ei kuormita signaalia ja sen voi kytkeä.

Siis mittarin irti ja kiinni ollessa katsotaan muuttuuko lambda-anturin signaali (mielellään oskilloskoopilla). Jos ei muutu niin kaikki ok.

j.h

"0,05 V on jo merkitsevä"
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Seosmittarin asentaminen ei vaikuta säätöihin!!! jos seosmittari näyttää jotain outoo ni sit on vuoto(ja) jossain päin imusarjaa tai putkea, tai sit on anturi hajalla jolloin se kyl vaikuttaa koneeseen!!!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Turvallisinta on käyttää erillistä lambdaa seosmittarille.Esim FMI:n seosmittarit tulee aina lambdan kanssa.Olen kysellyt asiaa monesta eri paikasta ja aina olen saanut vastaukseksi, että käytä erillistä lambdaa.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

On 2003-07-08 12:03, tiiikeri wrote:
Olen kysellyt asiaa monesta eri paikasta ja aina olen saanut vastaukseksi, että käytä erillistä lambdaa.
Juurikin näin sain itse myös vastaukseksi, että suositeltavaa on käyttää erillistä lambdaa seosmittarille, eli toinen vaan alkuperäisen läheisyyteen. Ja kytkennät huolella, maadoitus, signaali ja virta. Itsellä tuo seosmittari tuntuu seilaavan vähän miten sattuun kun kytkin sen alkuperäisen rinnalle, koneen toiminnassa ei ole ainakaan vielä ilmennyt mitään poikkeavaa.
peekoo
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Testattu motronic m1.5, fmi vastaava mittari oman lambdan rinnalla. Aiheuttaa häiriötä osakaasulla.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

miten häiriö ilmenee ?
Vastaa Viestiin