Millasii omppuja löytyy?
Itella -90 alunperin 3000 24v omega sedan malli, nykyisin mantzelin 4.0 24v koneella.
Mukava auto ajaa ja ainakin mulla on tosi lämmin talvella ja viileähkö kesällä (tai sen mitä ilmastointi nyt jaksaa viilentää)
Looginen ajettava eli ei karkaa helposti käsistä. Leveiden renkaiden kanssa voi tulla hiukan uraherkkyyttä esille mutta kulmia säätämällä siitä selviää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: hks on 2003-07-15 13:20 ]</font>
Mukava auto ajaa ja ainakin mulla on tosi lämmin talvella ja viileähkö kesällä (tai sen mitä ilmastointi nyt jaksaa viilentää)
Looginen ajettava eli ei karkaa helposti käsistä. Leveiden renkaiden kanssa voi tulla hiukan uraherkkyyttä esille mutta kulmia säätämällä siitä selviää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: hks on 2003-07-15 13:20 ]</font>
- Dominator
- 'Diplomat'

Jepulis... kiinnostas tietää vähän noista käyttö kustannuksista? eli paljos ompulle maistuu ainetta 2.0L/3000. ja millaset on noiden kiesien vakuutukset yms... tietäs varautua...
Ja hienoja omppuja näyttää löytyvän!
Ja hienoja omppuja näyttää löytyvän!
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Täältä löytyy yks 3.0 24v koneella oleva omega jolla nyt on reilu pari vuotta ajeltu.
Kori tuli viime talvena jäykistehitsattua ja samalla hiekkapuhallettiin kori ja runkopalkit sisäpuolelta. Lisäksi Runkopalkit vaihdoin takaa taka-akselin kohdalta.
Kaikki alustan kuluvat osat tuli uusittua, alusta päivitettyä jäykempään (steinmetz/bilstein) ja säädettävät puslat laitettua taakse.
Lisäksi autosta löytyy lotus omegan etupuskuri ja takaspoileri.
Kyllähän nää omegat on mukavia autoja ja tekniikkakin kestävää, lukuunottamatta jakopäänketjua 24v malleissa.
Ruoste vaan tahtoo syyä omegan. Pahimmat paikat tuntuu olevan saumat ja osa runkopalkkia.
Keskikulutus on mulla ollut 10 - 11 välissä kesällä.
Mulla on tapiolassa vakuuutus ja liikennevakuutus ilman bonuksia ja alennuksia on 699e. Kannattaa käydä vakuutusyhtiöiden sivuilla tarkastelemassa vakuutusmaksuja, pystyy kätevästi vertailemaan antamalla auton tiedot.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2003-07-16 22:09 ]</font>
Kori tuli viime talvena jäykistehitsattua ja samalla hiekkapuhallettiin kori ja runkopalkit sisäpuolelta. Lisäksi Runkopalkit vaihdoin takaa taka-akselin kohdalta.
Kaikki alustan kuluvat osat tuli uusittua, alusta päivitettyä jäykempään (steinmetz/bilstein) ja säädettävät puslat laitettua taakse.
Lisäksi autosta löytyy lotus omegan etupuskuri ja takaspoileri.
Kyllähän nää omegat on mukavia autoja ja tekniikkakin kestävää, lukuunottamatta jakopäänketjua 24v malleissa.
Ruoste vaan tahtoo syyä omegan. Pahimmat paikat tuntuu olevan saumat ja osa runkopalkkia.
Keskikulutus on mulla ollut 10 - 11 välissä kesällä.
Mulla on tapiolassa vakuuutus ja liikennevakuutus ilman bonuksia ja alennuksia on 699e. Kannattaa käydä vakuutusyhtiöiden sivuilla tarkastelemassa vakuutusmaksuja, pystyy kätevästi vertailemaan antamalla auton tiedot.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2003-07-16 22:09 ]</font>
Kulutus on ollu maantie 80-110 alueilla n. 8-8.5l (viime viikonlopun asuntomessu reissu 630km kulutus: 8.3l/100km) ja lähiöajos vie reilua 11l/100km... eli olen ollut perskuleen tyytyväinen, 3.0i-24v caravan automaatti eli painoa on 1700+ kg... 
Edellinen manuaali 2.0se vei kesäisin 8-9 ja talvisin 9-11l/100...
Ruoste on ainoa mikä nykyisessä huollestuttaa eli koska mahtaa alkaa ilmestyä oikein urakalla
Muutaman kohdan oon jo löytäny...
-m-
Edellinen manuaali 2.0se vei kesäisin 8-9 ja talvisin 9-11l/100...
Ruoste on ainoa mikä nykyisessä huollestuttaa eli koska mahtaa alkaa ilmestyä oikein urakalla
-m-
Oliko muuten hitsailulla paljonkin vaikutusta eli huomaako ajossa sen ? Ootko ajatellu päivittää tekniikkaa kun koppakin sen nyt varmaan kestäis ?On 2003-07-16 22:08, gremlin wrote:
Täältä löytyy yks 3.0 24v koneella oleva omega jolla nyt on reilu pari vuotta ajeltu.
Ennen pienen kanttarin yli oikealle käännyttäessä kuului pieni nitinä/naksahdus korista, mutta ei kuulu enää. Muuten nyt en osaa sanoa kun noita muitakin muutoksia tuli aikalailla alustaan samalla kertaa. Enkä ole radalla vielä päässyt kokeilemaan. Mutta tarkoitus olis syksyn aikana käydäOn 2003-07-17 12:39, hks wrote:
Oliko muuten hitsailulla paljonkin vaikutusta eli huomaako ajossa sen ? Ootko ajatellu päivittää tekniikkaa kun koppakin sen nyt varmaan kestäis ?![]()
Kyllähän sitä tekniikkaakin on ajateltu: 4.0 kone tai turboa, mutta ei niitä kyllä vielä vuoden sisään ole tulossa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2003-07-23 23:17 ]</font>