keltanokka kirjoitti:Todellakin ihmetyttää jopa yli kahden litran erot kulutuksissa. Oma X20XEV oli ajettu vähän yli 70tkm kun ostin ja aina on kulutus mitä mainitsin. Hemmetti jos meinaa jopa alle kuuden niin se on jo sitten hinausköyden päässä
Täydellinen oli auton huoltokirja ja muutenkin hyvin pidetty, mutta bensa näyttäis maistuvan. Kannattaisi varmaan sitten käydä läpi mikä aiheuttaa moisen "ylimääräisen" polttoaineenkulutuksen.
Heittäkää vähän vihjeitä mitkä oolis todennäköisimmät kohteet. Jaarut olen jo korjannu, eli ne ei ainakaan laahaa. EGR on tulpattuna tukkimalla se alipaineletku, siis ei mitään sokeata tiivistettä.
mulla ollut kulutus 10 litraa vaikka työntäis autoa.Siis kone c20ne mutta niillä kyllä päässyt alle viidenkin sellasilla kokeiluilla mitä oon tehnyt.ei vaan tuo oo suostunut ,ehkä 9 sään on ihan minimi ollut.
Nyt ajoin lenkin 10 litraa ja 170kilometriä.Alussa kaupungissa 50 kilssa ja sellasta 120 -60 nopeutta matka ajoa loput,tais tuo ohitus nopeus vähän olla turhankin kovaa hetken.
Vikoja oon katelu ja osia tutkinu lähes kaikki mitä tiiän(eli aika vähän

)..opastajia ollut mm kadett 90
Vähän joka anturin liittimiä putsasin huolella ja kiristelin pinnejä, ja jälleen kerran Vaan, maadotuksen uusin runkoon ja lisä maita parit.Vaikka ihan ok oli vanhat näöltään.Ampeereita ei 65 laturi antanu kun 40-50. laitoin väliaikasesti 55 sen millä sain kyllä hyvät lukemat mittarilla, kun "vähän putsailin" sisältä laturia.
Tuokin siis kulutukseen vaikuttaa.