monza 2.8i
monza 2.8i
en löytäny haulla mitää, elikkä onko jollain jotain tietoa tusota monzan 2.8l kutosesta? kertokaas jos tiedätte edes jotain pientä 
Re: monza 2.8i
Tuos parempi tietopaketti
http://www.opel6070club.com/monzahis/index.htm
http://www.opel6070club.com/monzahis/index.htm
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
CIH R6-moottorista yleensä puhutaan. 2.8i:ksi ei kai Opelin 2.8 ruiskukonetta yleensä kutsuta, vaan 2.8E:ksi. Konenhan on siis 2.8-litrainen versio 6-sylinterisestä CIH-moottirista, periaatteessa samaa perusmoottoria käytettiin vielä Omega A:ssakin ja Senator B:ssä, 2.6 ja 3.0 versioina.janz kirjoitti:en löytäny haulla mitää, elikkä onko jollain jotain tietoa tusota monzan 2.8l kutosesta? kertokaas jos tiedätte edes jotain pientä
Tosin täytyy todeta, että tietääkseni Monzassa ei koskaan ole tehtaan jäljiltä ollut 2.8E-moottoria, sitä käytettiin oikeastaan Admiral B ja Diplomat B-malleissa 165 hv tehoisena ja Monzan edeltäjässä Commodore B GS/E:ssä 2.8EC (160 hv).
Monzan moottorit ovat ainakin minulla olevan dokumentaation mukaan olleet seuraavia:
Monza A1 (1978-1982):
2.5E (CIH R6, Bosch L-Jetronic-ruiskutus, 136 hv vm. 1981 alkaen)
2.8H (CIH R6, DVG 4A1-kaasutin, 140 hv)
3.0H (CIH R6, DVG 4A1-kaasutin, 150 hv)
3.0E (CIH R6, Bosch L-Jetronic-ruiskutus, 180 hv)
Monza A2 (1982-1986):
2.0E (CIH R4, Bosch LE-Jetronic-ruiskutus, 110 hv)
2.2i (CIH R4, Bosch LE-Jetronic-ruiskutus, 115 hv)
2.5i (CIH R6, Bosch L-Jetronic-ruiskutus, 136 hv)
3.0i (CIH R6, Bosch L-Jetronic-ruiskutus, 180 hv)
3.0i kat (CIH R6, Bosch L-Jetronic-ruiskutus, 156 hv)
Siinä ei tunnu olevan muuta logiikkaa onko noita kutsuttu E (Einspritzung eli ruiskutus saksaksi) vai i (injection eli ruiskutus englanniksi) termillä paitsi vuosimalli, eikä sekään ihan aukottomasti... nuo tuossa listassa olevat E:t ja i:t ovat Opelin omasta luettelosta peräisin noin merkittyinä. Esim. tuo 2.5E ja 2.5i ovat ihan selvästi keskenään ihan sama kone...
Mutta 2.8-litraisesta Monzasta ruiskulla ei minulla ole mitään tietoja, kone voi olla vaihdettu jälkeenpäin tai sitten se puuttuu tuosta minulla olevasta cd-rompusta (siitä puuttuu paljon muitakin moottorivaihtoehtoja monesta mallista, sekään ei ole siis mitenkään mahdotonta).
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
ei puutu koska sitä ei ole myynti esitteissäkään joten 2.8 moottori on aina ollut kaasarilla monzissa ellei sitä olla jälki käteen muutettu jonkun toimesta ruiskulle
kiitoksia, sain kaipaamani tiedon
mulla toi kone bascossa ja en tiennyt muutaku ett monzasta ja 2.8... nytt tiedän että ruisku laitettu joskus jälkikäteen 
lue mikä moottori koodi siinä on lukee siinä laatassa 2 sytystulpan alapuolella jos on monzan kone pitäisi olla 28H lukea+numerosarja