Onkos muilla ovitiivisteet yhtä paskat B Vectrassa kuin minulla. Ovien välissä oleva tiiviste näkyy olevan halki, sekä etuovien saranapuolella on tiivisteet kuluneet aika paljon. Saakohan noita ovien väliin tulevia tiivisteitä (about 50cm pitkät) mistään muualta kuin merkkiliikkeestä? Täytyy kysyä Osatoimituksesta.
Joo, minullakin on ne b-pilarin tiivisteet osittain halki molemmin puolin, mutta aika pieni kosmeettinen haitta tuo tuntuu olevan kun en edes niitä aina huomaa kun ovia avaa
Jos saat selville niin kerro, että onko tarvetta ruveta uusimaan niitä.
Toisaalta jos eivät ole kalliita niin niitä kantsii huoltaa että ne pysyy pitkään hyvinä eli voidella esim. silikoonilla.
Juu kyllä silikoonia on tullut tarjottua useinkin noille tiivisteille, mutta silti ovat rikkoontuneet. Täytyy katsoa jaksaako/viitsiikö niitä uusia, mokomia.
Minullakin ne on halki, mutta ei se haittaa minun mielestä ollenkaan. Ei niistä tule minkäälaista huminaa. Tai sitten moottorin jylinä peittää ne alleen Peilin kohdalla on tiiviste vähän kulunut, kun ovi hankaa sitä koko ajan. Siitä selviää silikonilla.
On 2003-09-15 21:38, MikkoV wrote:
Minullakin ne on halki, mutta ei se haittaa minun mielestä ollenkaan. Ei niistä tule minkäälaista huminaa. Tai sitten moottorin jylinä peittää ne alleen Peilin kohdalla on tiiviste vähän kulunut, kun ovi hankaa sitä koko ajan. Siitä selviää silikonilla.
-Mikko
Juu ei minunkaan mielestä rikkinäiset b-pilarin tiivisteet mitään ääntä päästä. Ihan sama vika tuo peilin kohdalta kulunut tiiviste, silikoonia hitosti vaan.
Mullakin on B-vectran ovien tiivisteet riekaleina varmaankin jokaisessa ovessa. Eipä noista kyllä ole vielä muuta haittaa ollut kuin, että tuntuu että ovet ei menisi kunnolla kiinni niitä paiskoessa. Sellaisen ikävän kolauksen vain päästää.
Pitäis kyllä pistää noe kuntoon. Eniten epäilyttää miten tollanen tiiviste kestää vielä talvella...? Eipä uskalla varmaan paljoa repiä jäätyneitä ovia auki.
Hyvin kestää talvea, ainakin minulla. Kolme talvea nuo ovat olleet rikki, mutta ei ne ikinä ole enempää hajonnut. Joskus olen silikonia niihin vaan heittänyt.
Vaihdoin noi tiivisteet kesällä, kun sattui repsikan puoleiselle vahinko talvella eli repesi melkein kokonan jäätymisen vuoksi. Kuskin puoli oli vain vähän rikki. Tais olla karvaa alle 20 erkkii kappale.