Ahtopainemittarin asennus ?? APUVA !!

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Ahtopainemittarin asennus ?? APUVA !!

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Auto: Opel Vectra C 2.2 Dti vm.2003 ja minkälainen homma on asentaa kyseiseen laitteeseen ahtopainemittari?
Ja mielellään asennus ohjeet, niin että mittari näyttää paineet oikein.
Kiitoksia vastauksesta etukäteen :P
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: Ahtopainemittarin asennus ?? APUVA !!

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Aika hankalaa se on.
Imusarjassa ei ole mitään paikkaa. Ainoa mahdollisuus on ottaa imusarjan kansi irti ja porata reikä & tehä jenka nipalle.
Toisekseen, mitä virkaa sillä on vakioautossa jossa ahtopainetta ei voi ite säädellä. Mittari vain rämisee ilkeesti kojelaudalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

itse toteutin niin että ahtoletku imusarjasta pois ja rätti sisään..heti mihin ahtoletku loppuu niin siihen kylkeen reikä,kierre ja esim.ilmausruuvi johon saa suoraan ahtomittarille letkun kiinni.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Skelektor
'Senator'
'Senator'

aksu8225 kirjoitti:itse toteutin niin että ahtoletku imusarjasta pois ja rätti sisään..heti mihin ahtoletku loppuu niin siihen kylkeen reikä,kierre ja esim.ilmausruuvi johon saa suoraan ahtomittarille letkun kiinni.
Oisko sulla mahdollista ottaa kuvaa moisesta operaatiosta ?? Voisit vaikka lähettää sen mailiini: kkuitunen@gmail.com
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

[IMG=http://a.imageshack.us/img193/1531/img6945.jpg][/IMG]
tuossahan se nippa töröttää...siitä vaa letku mittarille!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Minä vaan
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Minä vaan »

Mitenkäs olisi mittari/lukulaite joka liitetään OBDII:een. Jos haluaa ABS. paineen niin se MAP-anturin lukema ja jos taasen ylipaineen niin se on MAP-BARO(=ilmanpaine). Itse olen ollut ko. ratkaisuun erittäin tyytyväinen.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Minä vaan kirjoitti:Mitenkäs olisi mittari/lukulaite joka liitetään OBDII:een. Jos haluaa ABS. paineen niin se MAP-anturin lukema ja jos taasen ylipaineen niin se on MAP-BARO(=ilmanpaine). Itse olen ollut ko. ratkaisuun erittäin tyytyväinen.
Minkä hintainen on kyseinen lukulaite/mittari?
Minä vaan
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Minä vaan »

MOI!

Luulisin että ScanGauge2 on sieltä halvimmasta päästä noin150-200e arvio. Toimii hyvin Opeleissa hollantilaisten Opelistien mukaa. http://www.scangauge.com/

Itselläni DashDaq, pitää saada ohjattua ECU:a, joka on taasen huomattavasti kalliimpi 700e-1000e, riippuu lisenseistä ja muista roippeista. GM-lisensillä signaaleja (=mittareita) noin 1200kpl, linkistä löytyy luettelot eri automerkeille. http://www.dashdaq.com/

Onhan nuo kalliimpi kuin yksittäinen mittari mutta saahan siinä vähimmilläänkin monta mittaria ja OBD luku-/kuittausskannerin. Itse olen hankkinut laitteen hinnan moninkertaisesti takaisin kun olen selvitellyt kavereiden autoista erilaisia sähkövikoja, tai lähinnä olen saanut viinapulloja.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Moro!

Ajattelin kysyä viisaimmilta, että voiko ahtopainemittarille laitta ns. anturin kuvan paikkaan??
Kuva
Ajattelin porata 5mm reiän ja tehdä siihen 6mm kierteet ja siihen sit ns. 6mm kierteellä oleva rasvanippa, johon sit ahtopainemittarin letku.

Kertokaa et onko tossa järkeä ja jos ajattelette et autoni on vakio niin ei tod. on siinä jopa k&n paneelisuodatin + irmscher tehobxi :thumbsup:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hyvä paikka, mutta nippaideasi on huono. Rasvanipassa on takaiskuventtiili joten se ei päästä jenkapuolelta läpi.
Hae hydrauliikkaliikkeestä esim CLL-4-M6 leikkuurengasnippa. Eli nippa jossa m6 jenka ja helmiliitin 4mm putkelle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Juho M-P kirjoitti:Hyvä paikka, mutta nippaideasi on huono. Rasvanipassa on takaiskuventtiili joten se ei päästä jenkapuolelta läpi.
Hae hydrauliikkaliikkeestä esim CLL-4-M6 leikkuurengasnippa. Eli nippa jossa m6 jenka ja helmiliitin 4mm putkelle.
Iso kiitos =) Nyt itekin vasta hokasin ton rasvanipan takaiskuventtiilin :yes:
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Juho M-P kirjoitti:Hyvä paikka, mutta nippaideasi on huono. Rasvanipassa on takaiskuventtiili joten se ei päästä jenkapuolelta läpi.
ei välttämättä ole hyvä paikka kun tuossa kotelossa on "kaasuläppä" joten saapi olla tarkkana ettei se nippa estä sen läpän liikkumista tuon kotelon sisäpuolelta.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

FullMetal kirjoitti:
ei välttämättä ole hyvä paikka kun tuossa kotelossa on "kaasuläppä" joten saapi olla tarkkana ettei se nippa estä sen läpän liikkumista tuon kotelon sisäpuolelta.
Entäs jos sen siirtäs vähän vasemmalle siis kaasuläpän toiselle puolelle niin ei ota siihen kiinni ??
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Skelektor kirjoitti:
FullMetal kirjoitti:
Entäs jos sen siirtäs vähän vasemmalle siis kaasuläpän toiselle puolelle niin ei ota siihen kiinni ??
Vai mikä paikka ois järkevin, ku ei jaksa ruveta ihmeempiä purkuhommia tekemään...
Voiko muuten tohon ahtopaine kumiletkuun jollain tavalla kiinnittää sen nipan? oon jossain meinaan kuvan moisesta systeemistä nähnyt...
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Imusarjasta kaasuläpän jälkeen tuo tieto yleensä otetaan. Eikö tosta tosiaan lähde mitään letkua josta sais haaran otettua?
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Vastaa Viestiin