Kytkimen kirskuminen?
Kytkimen kirskuminen?
Elikkäs kyseessä 4x4 C20LET Calibra jossa 3 lapainen jousittamaton sintteri. Liikkeelle lähdettäessä ja välillä pienemmälle vaihtamisen yhteydessä kytkin kirskuu/kirskahtaa.
Voiko tuo johtua siitä kun öljypohja vuotanut öljyä vauhtipyörälle vai onko kytkinlevy kulunu loppuun?
Kytkin ei kuitenkaan luista ajossa.
Voiko tuo johtua siitä kun öljypohja vuotanut öljyä vauhtipyörälle vai onko kytkinlevy kulunu loppuun?
Kytkin ei kuitenkaan luista ajossa.
Re: Kytkimen kirskuminen?
Vaijeri kuiva, painelaakeri menossa koht puoleen tai tosiaan levy loppumassa. Paha arvuutella kyllä tolla infolla enempää.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Eikös painelaakerin pitäs vinkua kytkin ylhäällä? Näin mulla ainakin kahessa omassa ollut.
Niin ja tosiian tuntus että kun jonkun aikaa autolla ajellut ja paikat kunnolla lämmenneet, niin kirskumista tapahtuu harvemmin. Sama myös kostealla säällä.
Niin ja tosiian tuntus että kun jonkun aikaa autolla ajellut ja paikat kunnolla lämmenneet, niin kirskumista tapahtuu harvemmin. Sama myös kostealla säällä.
-
sedan c18xe
- 'Senator'

Mulla on ainaki kirskahtanu toi sintteri aina,
mielestäni kuuluu kytkimen ominaisuuksiin..
Onko kirskuminen ollu sulla huomattavaa vai sellasta että joutuu tarkkaan kuuntelemaan? Mulla nimittäin ääni on melko kova, päät kyllä kääntyy kun liikennevaloista lähtee liikkeelle..sedan c18xe kirjoitti:Mulla on ainaki kirskahtanu toi sintteri aina,
"Normaali" ääni sintterille,varsinkin kun lämpiää.larppa86 kirjoitti:Onko kirskuminen ollu sulla huomattavaa vai sellasta että joutuu tarkkaan kuuntelemaan? Mulla nimittäin ääni on melko kova, päät kyllä kääntyy kun liikennevaloista lähtee liikkeelle..sedan c18xe kirjoitti:Mulla on ainaki kirskahtanu toi sintteri aina,
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
jousittamattomat sintterilevyt tahtoo juurikin pitää korinaa ja kirskumista varsinkin jos yrittää ns. luistattaa eli normaalilta tuo "vika" kuulostaa, niinku tuos ylhäällä jo kerrottukin..
Mulla siis kirskuminen vähenee kun lämpiää kunnolla.?! kirjoitti:"Normaali" ääni sintterille,varsinkin kun lämpiää.larppa86 kirjoitti:Onko kirskuminen ollu sulla huomattavaa vai sellasta että joutuu tarkkaan kuuntelemaan? Mulla nimittäin ääni on melko kova, päät kyllä kääntyy kun liikennevaloista lähtee liikkeelle..sedan c18xe kirjoitti:Mulla on ainaki kirskahtanu toi sintteri aina,
Mutta kuinka kovana tuo kirskuminen on normaalia? Koitan haalia jostain desibelimittarin lainaan ja mittailen mekkalat. Varmuutta tälle haen ihan vain sen takia, ettei tarvis sit talvella 30 asteen pakkasessa ruveta ihmettelemään jos kytkin porsii keskelle mettää..jarkkis kirjoitti:jousittamattomat sintterilevyt tahtoo juurikin pitää korinaa ja kirskumista varsinkin jos yrittää ns. luistattaa eli normaalilta tuo "vika" kuulostaa, niinku tuos ylhäällä jo kerrottukin..
Kun sintteri palat ovat kuluneet tietyn verran,rupeaa kytkin luistamaan todella nopeasti/paljon.Jos palat kuluneet niiteille asti(kun kerran ääni muuttunut?),luistaa jo todella herkästi.Kokeile vähän varovaisesti polkaista kytkintä kesken vedon esim. hyvällä vääntö alueella nelos vaihteella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Kytkimen luistamista oon testannu niin että 5 vaihde päällä, vauhti n.70km/h kytkin pohjaan, kierrokset ylös, kytkin ylös ja kaasu pohjaan. Luisto loppui melko nopeasti. Kokeilen vielä pienemmällä vaihteella niin että ahdot nousee kunnolla jahka saan tuon toisen takatolpan sinne mihin se kuuluu. Eli ei takakontin puolelle.. 
Kytkin ei kylläkään oo luistanu vaikka 1, 2 tai 3 vaihteella runttaa kaasun pohjaan ja vetää niin pitkälle kun vetoja riittää, eli ottaa koneesta kaikki irti mitä sieltä tulee.
Kytkin ei kylläkään oo luistanu vaikka 1, 2 tai 3 vaihteella runttaa kaasun pohjaan ja vetää niin pitkälle kun vetoja riittää, eli ottaa koneesta kaikki irti mitä sieltä tulee.
Kuulostaa tutultalarppa86 kirjoitti:jahka saan tuon toisen takatolpan sinne mihin se kuuluu. Eli ei takakontin puolelle..
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kokeilin noin. Eli nelosella vedossa kiekat 3krpm nopee näppäsy kytkimestä ja lappu lattiaan, jäi luistamaan vähän. Tosin noin ku tekee ni ahdot vetäsee heti tuonne 1.3bar huitemille, eli äkillinen rasitus kytkimellä on aika raju.?! kirjoitti:Kokeile vähän varovaisesti polkaista kytkintä kesken vedon esim. hyvällä vääntö alueella nelos vaihteella.
Taidanpa ajella tuolla niin pitkään että rupee luistamaan enempi ennen ku teen asialle mitään.