Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Muista hankkia imusarjan tiiviste. Suotavaa vaihtaa myös suuttimien o-renkaat. Samalla kun suuttimet on irti kannattaa ne käyttää jossain pesussa. Itse hankin myös öljynkestävää kumiletkua kun en alkuperäisiä letkuja käyttänyt.
Ja samallahan sen tyhkäkäyntimoottorinkin pesasee.
On 2003-12-21 14:08, TheMan wrote:
Mitkä ihmeen johdot muuttuu???? Ei mulla tarvinnut ainakaan mitään johtoja muutella. kaikki vanhat kävi paikalleen ihan kiltisti. Ja oli minun mielestäni kannattava ostos. Ainut asia joka välillä "häiritsee" on melkoiset imuäänet
Kaasuläppäkotelon uusi paikka vaatii pidemmän läppäanturinjohdon joten sarjan mukana tulee siihen jatko-osa.
Marko Haverinen Sutii Oy Opel Tuning 0400-868595
Suomen paras valikoima Omega A,B ja Senator osia
???? ei kyllä vaatinut mulla mitään muutoksia johtoihin, eikä imusarjan mukana moista johtoa kyllä tullutkaan. JJ:n laittamista kuvista asian voi myös todeta (ovat minun autostani)
PS: kuvissa asennus hieman keskeneräinen
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
theman:asensitko ite ton imusarjan? jos asensit niin oliko helppo asennus? että onnistuuko se semmoselta kaverilta joka nyt ei pahemmin oo vielä autoa ruuvannu?
1.Ota pois sfi-kotelo ja imuputki+ilmamäärämittari+piuhat.
2.Ota kaasuläppäkotelo pois ja kaasuvaijeri+letkut.
3.Irroita bensaletkut jakotukista(paineet ensin pois).->jakotukki pois. Suuttimet on kiinni jakotukissa lukituslevyillä.
4.Imusarjan pultit auki-> imusarja pois
5.Lexmaul tilalle ja letkut paikoilleen.
6.Kaasuvaijerin sovellusta (itse jouduin soveltamaan että toimii).
Jotain varmasti unohtu, mutta lyhyesti näin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: A on 2003-12-23 11:12 ]</font>
On 2003-12-23 01:49, TheMan wrote:
???? ei kyllä vaatinut mulla mitään muutoksia johtoihin, eikä imusarjan mukana moista johtoa kyllä tullutkaan. JJ:n laittamista kuvista asian voi myös todeta (ovat minun autostani)
PS: kuvissa asennus hieman keskeneräinen
Juu, koska tuosta yksilöstä puuttui ne asennussarjahilppeet, eli siinä oli vain nuo varsinaiset Lexmaulin valuhilut. Uuden jos ostaa, niin siinä tulee ilmeiseti kaikki tarvittavat hilppeet mukana (joita kaikkia ei välttämättä siis edes tarvitse näköjään).
Joo kyllä menee vakiojohoilla paikalle. Laitoin vanhaan vecculiini.
Mutta itse imusarjasta = "Kivat imuäänet saat mutta ei kyllä juuri hepon hepoa" Ilman muita kunnon virityksiä (: