Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
8 NM tais olla se virallinen momentti, mutta kannattaa vetää reilusti kireemmälle, jos aikoo vuodosta päästä eroon. Kunhan ei kierteitä riko. 8 nyyttonia pystyy kääntämään peukalon ja etusormen pinsetti-otteella...
essonbaarista joskus kuulin että tohon ois saatavilla TÄYSIN kumista tiivistettä mutta taitaa olla paskapuhetta. Ooppelilla ainakin antoivat korkki/kumi tiivisteen.
Ei niitä kannata ainakaan mun 20NE:ssä liikaa kiristää, niissä pulttien rei'issähän on simmoset putkilot alaspäin jotka pohjaavat tiivisteen läpi aika helposti joten kiristämällä saa vain ruuvit poikki. Suosittelen ohjeen momenttia ja uudelleen kiristys kun se lämpee ja painuu kasaan. Itse olen varmuuden välttämiseksi pistänyt Hylomaria väliin, aika hyvin ne kestää jonkun vuoden, tai puoli.... Kannattaa myös näin talvisin kattoa että huohotin on auki niin ei kerää ylimääräisiä paineita, tuo tiiviste on se joka yleensä ensin pullahtaa ulos.
joskus aikoinaan ku oli tommonen 8v:nen kone.. ni siihen löyty kuminen tiiviste muistaakseni tarvikeliikkeestä että kyllä niitä joltain valmistajalta löytyy ku vaa käy kyselee vaikka useammasta paikasta..