Se surullisen kuuluisa takapää kolina...

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Puppe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puppe »

Mäki voisin tarkistaa ettei oo kiviä väärässä paikassa :razz: kuuluu oikeelta takaa sellasta jännää "helinää/kolinaa" töyssyissä.
Opel Vectra B
Eagle
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Eagle »

Meikäläisellä kolina senkun jatkuu...
Huomasin, että pitää kolinaa sekä edestä että takaa kun ajelee hiljasella vauhdilla. Alle 40km/h.
Matkavauhdissa ei kolinoita kuuluu.
Takapää odottaa edelleenkin sitä iskarien vaihtoa.

EDIT: Takaiskarit vaihdettu, ja loppu ne kolinat. Siis takapäästä. Nyt rupeaa ottamaan oikeen tosissaan hermoon tuo etupään kolina...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Eagle on 2003-12-16 10:02 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Kun tässä näitä kolinoita on ollu jos minkälaisia calibroissa niin kysäsempäs. Koliseeko teillä takakontissa olevissa "salakuljetus"luukuissa olevat muovipohjat(takaiskarin yläpään luukku)??Mulla ilmeisesti on niistä irronnu joku kumireunus ja ne pitää pienestäkin iskarinliikkumisesta päätähajottavaa kolinaa :mad: Mites ootte tolle tehny?Oon yrittäny ilman mitään purkamatta tunkee sinne vaikka minkänäköstä vaimennus "juttua" mutta ei kolina vaan jatkuu :sad: .
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Noista renkaan kulumisista,mulla on kans calibran takarenkaat kuluneet niin että joka toinen "nappula"on kuluneempi(sisäsyrjästä)!Autossa on madallus sarja,sen kyllä ymmärrän et kumin sisäsyrjät kuluu kun campperit on persiillään mut miksi noin epätasaisesti!?Autossa on uudet iskarit ja kaksilla eri kumeilla sama juttu!
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

On 2004-01-28 17:36, Tunari-82 wrote:
Noista renkaan kulumisista,mulla on kans calibran takarenkaat kuluneet niin että joka toinen "nappula"on kuluneempi(sisäsyrjästä)!Autossa on madallus sarja,sen kyllä ymmärrän et kumin sisäsyrjät kuluu kun campperit on persiillään mut miksi noin epätasaisesti!?Autossa on uudet iskarit ja kaksilla eri kumeilla sama juttu!
Mulla teki saman viime kesänä.aatelin laittaa vakiojouset taakse takasi nii ei kulu sisäreunoista.Ei ole nyt varaa ostaa sitä säätöpuslasarjaa.(355€)
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mun käsittääkseni ei pitäs olla takapyörät vielä hirveen linkussa miedolla(n-40mm) madalluksella eli ei pitäs pahemmin epätasasesti kuluakkaan??Mitäs jousia/alustoja teillä on ettei ois jotain -60 luokkaa?Mulla vanhassa ventossa oli -40mm weitecin ultra gt ja tiputti 70mm :smile:
Niin siis tolla mun weitec jutulla meinaan että kaikki ei ole aina sitä mitä luvataan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-01-29 11:28 ]</font>
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

On kyllä aika sika hintaset ne säädettävät puslat!Mulla on käsittääkseni g&m -40mm madaltava alusta,en kyllä oo varma tosta madalluksen määrästä kun en oo ite jousia laittanut!Saisko noita puslia tilattua suoraan saksata halvemmalla...mistä?
juhis85
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhis85 »

mulla kolisi a vecculi kans rupes tos tammikuun alussa koliseen ku oli niitä kovia pakkasia.. sit ei muuta kun auto talliin sulaan ja tutkiin vikaa.. syynä oli vänkkärin puolen iskarin alapään kiinnyts. pulttiin oli tullu sellanen "porras" ei muuta kun opelille ja uus pultti matkaan.. loppu kolinat kun vaihdettiin pultti.
Kaikki sopii kun ne pistetään sopiin....
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

On 2004-01-29 14:44, juhis85 wrote:
mulla kolisi a vecculi kans rupes tos tammikuun alussa koliseen ku oli niitä kovia pakkasia.. sit ei muuta kun auto talliin sulaan ja tutkiin vikaa.. syynä oli vänkkärin puolen iskarin alapään kiinnyts. pulttiin oli tullu sellanen "porras" ei muuta kun opelille ja uus pultti matkaan.. loppu kolinat kun vaihdettiin pultti.
Mistä sä hait ne pultit.Kävin kysymässä kuopion putkolasta ja sain taas vaihteeksi kuulla vaan vittuilua ku kysyin niin mitätöntä osaa kuin iskarinpultti
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
adix
'Senator'
'Senator'

Re: Se surullisen kuuluisa takapää kolina...

Viesti Kirjoittaja adix »

edit: oho olikin vähän vanha topikki :D
Aatsi kirjoitti:Kun tässä näitä kolinoita on ollu jos minkälaisia calibroissa niin kysäsempäs. Koliseeko teillä takakontissa olevissa "salakuljetus"luukuissa olevat muovipohjat(takaiskarin yläpään luukku)??Mulla ilmeisesti on niistä irronnu joku kumireunus ja ne pitää pienestäkin iskarinliikkumisesta päätähajottavaa kolinaa :mad: Mites ootte tolle tehny?Oon yrittäny ilman mitään purkamatta tunkee sinne vaikka minkänäköstä vaimennus "juttua" mutta ei kolina vaan jatkuu :sad: .
Joo mulla kolisee just siellä, pää hajoo kun ajelee esim hiekkatiellä pikkukuopissa kun hirveä kolina kuuluu.. Isommissa pompuissa toimii hyvin..
Oon yrittäny kiristää sitä yläpään pulttia mutta se vaan pyörii ympäri koko paska. Kai sinne väliin vois jotain yrittää tunkea..

Saitko jo vian korjattua?
Kuva
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

missä autossa
opel vectra c 2,2 gts
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

adix kirjoitti:Saitko jo vian korjattua?
Eiköhän siitä autosta ole 7 vuodessa tehty jo uusia paistinpannuja. :wink:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

no onhan asia selvä sittn
opel vectra c 2,2 gts
adix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja adix »

lmb-58 kirjoitti:missä autossa
Calibrassa kolisee..
Kai näinkin vanhan topikin voi nostaa täältä :D
Kuva
Vastaa Viestiin