Se surullisen kuuluisa takapää kolina...
Meikäläisellä kolina senkun jatkuu...
Huomasin, että pitää kolinaa sekä edestä että takaa kun ajelee hiljasella vauhdilla. Alle 40km/h.
Matkavauhdissa ei kolinoita kuuluu.
Takapää odottaa edelleenkin sitä iskarien vaihtoa.
EDIT: Takaiskarit vaihdettu, ja loppu ne kolinat. Siis takapäästä. Nyt rupeaa ottamaan oikeen tosissaan hermoon tuo etupään kolina...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Eagle on 2003-12-16 10:02 ]</font>
Huomasin, että pitää kolinaa sekä edestä että takaa kun ajelee hiljasella vauhdilla. Alle 40km/h.
Matkavauhdissa ei kolinoita kuuluu.
Takapää odottaa edelleenkin sitä iskarien vaihtoa.
EDIT: Takaiskarit vaihdettu, ja loppu ne kolinat. Siis takapäästä. Nyt rupeaa ottamaan oikeen tosissaan hermoon tuo etupään kolina...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Eagle on 2003-12-16 10:02 ]</font>
Kun tässä näitä kolinoita on ollu jos minkälaisia calibroissa niin kysäsempäs. Koliseeko teillä takakontissa olevissa "salakuljetus"luukuissa olevat muovipohjat(takaiskarin yläpään luukku)??Mulla ilmeisesti on niistä irronnu joku kumireunus ja ne pitää pienestäkin iskarinliikkumisesta päätähajottavaa kolinaa
Mites ootte tolle tehny?Oon yrittäny ilman mitään purkamatta tunkee sinne vaikka minkänäköstä vaimennus "juttua" mutta ei kolina vaan jatkuu
.
Noista renkaan kulumisista,mulla on kans calibran takarenkaat kuluneet niin että joka toinen "nappula"on kuluneempi(sisäsyrjästä)!Autossa on madallus sarja,sen kyllä ymmärrän et kumin sisäsyrjät kuluu kun campperit on persiillään mut miksi noin epätasaisesti!?Autossa on uudet iskarit ja kaksilla eri kumeilla sama juttu!
Mulla teki saman viime kesänä.aatelin laittaa vakiojouset taakse takasi nii ei kulu sisäreunoista.Ei ole nyt varaa ostaa sitä säätöpuslasarjaa.(355€)On 2004-01-28 17:36, Tunari-82 wrote:
Noista renkaan kulumisista,mulla on kans calibran takarenkaat kuluneet niin että joka toinen "nappula"on kuluneempi(sisäsyrjästä)!Autossa on madallus sarja,sen kyllä ymmärrän et kumin sisäsyrjät kuluu kun campperit on persiillään mut miksi noin epätasaisesti!?Autossa on uudet iskarit ja kaksilla eri kumeilla sama juttu!
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Mun käsittääkseni ei pitäs olla takapyörät vielä hirveen linkussa miedolla(n-40mm) madalluksella eli ei pitäs pahemmin epätasasesti kuluakkaan??Mitäs jousia/alustoja teillä on ettei ois jotain -60 luokkaa?Mulla vanhassa ventossa oli -40mm weitecin ultra gt ja tiputti 70mm
Niin siis tolla mun weitec jutulla meinaan että kaikki ei ole aina sitä mitä luvataan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-01-29 11:28 ]</font>
Niin siis tolla mun weitec jutulla meinaan että kaikki ei ole aina sitä mitä luvataan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-01-29 11:28 ]</font>
mulla kolisi a vecculi kans rupes tos tammikuun alussa koliseen ku oli niitä kovia pakkasia.. sit ei muuta kun auto talliin sulaan ja tutkiin vikaa.. syynä oli vänkkärin puolen iskarin alapään kiinnyts. pulttiin oli tullu sellanen "porras" ei muuta kun opelille ja uus pultti matkaan.. loppu kolinat kun vaihdettiin pultti.
Kaikki sopii kun ne pistetään sopiin....
Mistä sä hait ne pultit.Kävin kysymässä kuopion putkolasta ja sain taas vaihteeksi kuulla vaan vittuilua ku kysyin niin mitätöntä osaa kuin iskarinpulttiOn 2004-01-29 14:44, juhis85 wrote:
mulla kolisi a vecculi kans rupes tos tammikuun alussa koliseen ku oli niitä kovia pakkasia.. sit ei muuta kun auto talliin sulaan ja tutkiin vikaa.. syynä oli vänkkärin puolen iskarin alapään kiinnyts. pulttiin oli tullu sellanen "porras" ei muuta kun opelille ja uus pultti matkaan.. loppu kolinat kun vaihdettiin pultti.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Re: Se surullisen kuuluisa takapää kolina...
edit: oho olikin vähän vanha topikki 
Oon yrittäny kiristää sitä yläpään pulttia mutta se vaan pyörii ympäri koko paska. Kai sinne väliin vois jotain yrittää tunkea..
Saitko jo vian korjattua?
Joo mulla kolisee just siellä, pää hajoo kun ajelee esim hiekkatiellä pikkukuopissa kun hirveä kolina kuuluu.. Isommissa pompuissa toimii hyvin..Aatsi kirjoitti:Kun tässä näitä kolinoita on ollu jos minkälaisia calibroissa niin kysäsempäs. Koliseeko teillä takakontissa olevissa "salakuljetus"luukuissa olevat muovipohjat(takaiskarin yläpään luukku)??Mulla ilmeisesti on niistä irronnu joku kumireunus ja ne pitää pienestäkin iskarinliikkumisesta päätähajottavaa kolinaaMites ootte tolle tehny?Oon yrittäny ilman mitään purkamatta tunkee sinne vaikka minkänäköstä vaimennus "juttua" mutta ei kolina vaan jatkuu
.
Oon yrittäny kiristää sitä yläpään pulttia mutta se vaan pyörii ympäri koko paska. Kai sinne väliin vois jotain yrittää tunkea..
Saitko jo vian korjattua?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Eiköhän siitä autosta ole 7 vuodessa tehty jo uusia paistinpannuja.adix kirjoitti:Saitko jo vian korjattua?
Calibrassa kolisee..lmb-58 kirjoitti:missä autossa
Kai näinkin vanhan topikin voi nostaa täältä