Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikähän tuolla koneessa nyt rupee menemään kun sirittää ja rallattaa minun mielestä aivan liian isosti vaikka kone on lämmin. Kylmänä se siritys kuulu kyllä tosi isosti. Kone on siis 1.6 16V G astrasta. Voiko olla mahdollista, että kiristin tai vesipumppu on hajoamaisillaan vai voiko se johtua jopa venttiileistä? Vesipumppua ei ole vaihdettu vaikka autolla on ajettu 103tkm. Kertokaapa, että sirittääkö teidän astrat miten pahasti vai tuleeko toi rallatus kaupan päälle kun ostaa auton
TEPE menet heti vaihdattaan ne jakopään hilut tai saat selekääs vesipumppu siellä o kohta paskana ennenku vetää jumiin nii mee vaihtaan ne kaikki hilut sinne halpa remontti ennenku venat o solmussa
<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2004-02-06 09:42 ]</font>
itellä on vectra 1.6i 96, just kaks viikkoo sitte oli kansiremppa ja rallattaa kylmällä koneella että lämpimällä koneella, mutta lämpimänä ei nii pahasti.
Rempan yhteydessä vaihdettii vesipumppu ja laturin hihna, en sitten tiedä mistä tuo rallatus johtuu, meinaan kyllä vaihtaa öljyt uusiin ja kokeilla silleni. =)
Moniurahihnan kiristin, tai sitten se toinen 'vapaa' pyörä (jos on niin on lähinpänä jäähdytintä), vesipumppu kiljuu yleensä, ja mulla ainakin katosi aina lämpimänä..
Mä en kyllä ymmärrä tota variston länsiauton toimia ollenkaa myy paskaa ja huoltaa paskemmin. Nyt toi raksutus alkaa jo käymää hermoille, no ei se haittaa onneks on 2vuoden takuu, mut aika omituista raksutusta kansiremontin jälkeen nimittäin sillonhan tohon ois pitäny jakohihnan yhteydessä vaihtaa kaikki kiristimet ja vesipumppukin on vaihdettu + laturin hihna ja kaupan päälle ne on unohtanu laittaa pohjalevyn kiinni eli kone on maan varassa ei mitään suojaa.. pitänee käydä maanantaina juttelemassa.