Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
elikkä äsken kun olin lähdössä kotoa niin calibra ei käynnistynyt
kun vääntää virta avaimesta niin se ei edes lupaa käynnistyä v.t.. pari kertaa yritin eikä mitään auto oli lämmityksessä tarvittavan ajan
eli auttakaa kaveria hädässä! mistä vikaa etsimään???
voisko olla akku tyhjä kun epäilen että se on vuosimallia -91!!!
tosin viime yö oli varmaan tosi kylmä joten oisko pakkanen vetäny akun tyhjäks
Olisko akku tyhjä tai virtalukon pohja rikki?Koita antaa lisävirtaa ja sitten startata,jos ei sittenkään edes meinaa pyörittää niin koita antaa akulta suoraa virtaa startin herätteeseen,jos startaa niin virtalukon pohja todennäköisesti rikki!
ei koska kun vääntää avaimesta niin tök ei mitään tapahdu autossa on muuten häly eli löisköhän se ajoneston päälle?? jos sulake olis jostain ihme syystä palanu
On 2004-02-11 16:47, VEN wrote:
ei koska kun vääntää avaimesta niin tök ei mitään tapahdu autossa on muuten häly eli löisköhän se ajoneston päälle?? jos sulake olis jostain ihme syystä palanu
Tai jos sulla on akku melkein kuiva, nimimerkillä kokemusta on lähes tyhjästä akusta ja ajonestosta...
On 2004-02-11 16:55, VEN wrote:
nuo jutut pitää kattoo kun sais jostain aluks apuvirtaa mutta lisää vinkkejä niin sais tuon auton joskus liikkumaan
Mulla oli viimekesänä akun kenkä pari päivää irti ja sit kun laitoin sen taks kiinni ja yritin startata niin ei tapahtunut mitään,ajon esto oli mennyt päälle!Sitten laitoin ovet lukkoon ja avasin ne ja koitin startata niin lähti käyntiin!Eli sullakin on voinut mennä ajon esto päälle jos akku on mennyt ihan tyhjäksi,jos ei starttaa lisävirrallakaan niin kannattaa koittaa tota lukko jutskaa!
Niin ja mun häly oli sikura.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tunari-82 on 2004-02-11 17:04 ]</font>
kiitti vinkistä! pitää kokeilla sitte kun saa jostain homattua tuota apuvirtaa kyllä pikkusen ottaa päähän auto on toiminu tosi hyvin ja nyt tulee vikaa kun sitä viimeseks kaipais voi perse!
Vaihdoin juuri omaani Exide Extremen 75 Ah:n akun, kun alkoi olla kankeaa käynnistyä vanhalla Bosch 7C:llä.
Exide ainakin voitti TM:n testin ja kustansi n. 90 €. Suosittelen.